Skip to content

Ucenic bucătar

5 January 2012

Spuneam săptămâna trecută că anul ăsta vreau să învăț să gătesc. Nu am glumit. Cu ajutorul soției, care e meseriașă, m-am apucat să învăț. Marți am făcut un orange chicken chinezesc, după o rețetă de pe net. A ieșit destul de bun. Astăzi fac niște cartofi cu cârnați și ouă la cuptor. Nu știu încă cum au ieșit, sunt încă la cuptor în timp ce scriu.

Astăzi am învățat să curăț cartofi. Distracție! Dragi oameni de știință care ați făcut lubeniță fără sâmburi, ce părere aveți de niște cartofi fără coajă? Nici nu trebuie să spuneți că a fost idea mea, nu mă supăr.

Sunt mare amator de ramen, încă de când trăiam în Richmond. În State e foarte greu să găsești un ramen bun, deocamdată nu știu decât de Boom Noodle. Chestia e că ramen-ul ăsta e o mâncare destul de complicată și oriunde mănânci are alt gust. Nu există o rețetă standard. Singura chestie comună e că e foarte greu de făcut. Inițial visam că, dacă tot învăț să gătesc, o să îmi fac ramen acasă. Până am căutat pe net ”rețetă de ramen” și am dat de nenea ăsta, care spune că s-a chinuit de când a terminat facultatea să își facă singur ramen și că a călătorit în Japonia ca să investigheze… Și are o rețetă separată doar pentru tăițeii din supă, care e altă poveste la fel de complicată… Până la urmă e mai ușor să dau o fugă până la Boom Noodle sau, de ce nu, până în Canada :)

Mă enervează rețetele pentru avansați: ”condimentați după gust”. OK, mie asta nu îmi spune nimic. Mi-a explicat soția că fiecare bucătar preferă alte condimente și de aia se spune așa, pentru ca fiecare să pună ce îi place. Problema e că pentru un începător e derutant. Dragi bucătari avansați, dacă tot aveți mărinimia de a vă împărtăși rețetele, spuneți ”condimentați după gust; mie îmi place să pun leuștean, curry și piper alb”, să am măcar un punct de plecare. Pe urmă dacă îmi iese prea leuștenit sau prea piperat, știu să îmbunătățesc. Când o să am condimentele mele preferate, am să fac cum îmi place mie. Deocamdată am nevoie de puțin ajutor.

From → personal

Leave a Comment

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

