Skip to content
Tags

“The Empire Strikes Back”

17 March 2008

Am asistat vineri la o prezentare din cadrul IT Fest numită Revoluţia Free şi Open Source Software, prezentare care a fost practic o oră de campanie anti Microsoft. De prost gust şi slab argumentat. De exemplu, întreabă tipul “câţi de aici mai folosesc încă Internet Explorer?”. Eu am folosi câţiva ani buni Mozilla, dar am trecut de vreun an la IE7 şi din câte am văzut, IE8 va rupe. Mie personal îmi place mai mult, interfaţa e construită mult mai intelegient, spaţiul de afişare al paginilor este mai mare, dar nu vreau să intru în detalii… Nu contează de ce folosesc eu IE în loc de Mozilla. Asta nu mă face mai prost sau mai prost informat decât cei care folosesc Mozilla, mai ales că eu am încercat ambele browsere şi am văzut plusuri şi minusuri la amândouă. Un argument al prezentatorului nostru a fost: “Până la IE6 inclusiv, Microsoft nu a implementat x şi y standarde, IE7 nu ştiu că nu l-am folosit niciodată”. Deci treceţi la Mozilla. Foarte convingător.

Am asistat la o mulţime de prezentări susţinute de Microsoft şi acolo este o cu totul şi cu totul altă abordare. Dacă vrei să convingi lumea să încerce ceva, prezinţi plusurile produsului, nu arunci cu noroi în produse concurente. Microsoft nu poate să facă asta pentru că are imaginea corporaţiei de menţinut dar asta e irelevant. Am văzut prezentări de produse Microsoft susţinute de comunităţi ca RONUA unde, până la urmă, se poate zice orice, dar nimeni nu a zis chestii de genul “Oracle e naşpa deci folosiţi SQL Server”.

Da, eu folosesc produsele Microsoft, dar nu îi consider pe cei care folosesc platforme Linux proşti sau că au penisul mic. E o chestie de mentalitate pe care o găsesc supărătoare la “linuxişti”, care de multe ori consideră că dacă ai un Windows sau foloseşti VS nici nu au ce discuta cu tine. E o copilărie. Şi nu vorbesc în necunoştinţă de cauză. Au trecut prin compul meu sisteme de operare de la o distribuţie Red Hat care a apărut într-un număr al revistei Chip acum mulţi, mulţi ani, până la distribuţia de Ubuntu care se dă gratis pe CD. Am folosit şi Mozilla şi Eclipse şi multe altele. Pur şi simplu am preferat să rămân la ce folosesc acum şi nu vreau să încep discuţii de genul care e mai tare. Până la urmă software-ul e o unealtă pe care o foloseşti ca să atingi un scop şi toate produsele au puncte tari şi puncte slabe.

În fine, “prezentarea” mi-a lăsat un gust amar. Şi nu critic (nici nu am făcut-o şi nici nu o voi face) utilizatorii altor platforme, critic mentalitatea. Până la urmă ne împărţim în programatori, administratori şi arhitecţi nu în Imperiul cel Rău şi rebeli.

From → rant

Leave a Comment

Leave a Reply

