Skip to content

Ce am mai făcut în ultima vreme

12 May 2008

Fac un mic update personal, pentru cine interesează viața mea. În primul și cel mai important rând, m-am căsătorit. La exact un an după ce am cerut-o în căsătorie pe cea mai frumoasă, inteligentă, amuzantă, dulce persoană din lume. A fost una din cele mai frumoase zile din viața mea.

Cu facultatea am ajuns pe ultima sută de metri – mai am 2 examene și licența – abia aștept să termin. Am pierdut 16 ani din viață în minunatul sistem educațional din România, bine că închei curând.

Compilatorul pe care îl dezvolt pentru licență a ajuns în sfârșit ieri la stadiul de code complete, după ce câteva săptămâni bune nu m-am mai atins de el. Mă lăudam că l-am terminat de mai demult dar mai aveam de adăugat câteva elemente neinteresante (interpretarea parametrilor de la linia de comandă, help la linia de comandă etc.). Ieri am implementat și acestea, plus două optimizări (dead code elimination și constant folding). Acum a ajuns la stadiul final. Recunosc că ar fi necesar puțin refactoring dar nu vreau să-mi mai bat capul deocamdată. M-am apucat și de scris lucrarea de licență, lucru destul de complicat – prefer să scriu specificații tehnice și să desenez UML-uri decât să scriu definiții și să desenez arbori de sintaxă. Oricum, dacă reușesc să mențin ritmul am terminat și cu asta într-o săptămână.

M-am lăsat de fumat. Aproape o săptămână, pe urmă m-am apucat din nou. Încă de când rezolvam probleme la pregătire pentru olimpiada de informatică din liceu, soluțiile le găseam plecând de la calculator, fumând o țigară și gândindu-mă. La fel cu problemele de la Imagine Cup, de fapt, cu toate probleme. Cât timp nu am mai fumat am fost mult prea agitat și nu m-am mai putut concentra deloc. Prefer să trăiesc mai puțin la capacitate intelectuală maximă.

M-am jucat puțin în vacanță și cu XNA. Un prieten pasionat de grafică pe calculator m-a făcut curios așa că am studiat și eu câteva elemente de bază, doar că domeniul nu a reușit să mă acapareze. Totuși, din punct de veder obiectiv, XNA este ușor de folosit, elegant și inovator. Dacă vreți să-l încercați, începeți de la http://creators.xna.com/. Am ales XNA deoarece e mult mai ușor de folosit decât lucrul direct cu OpenGL sau DirectX.

Cam atât deocamdată. Urmează un post tehnic din seria compiler construction despre optimizări.

From → personal

2 Comments
  1. Foo Matt permalink

    Vezi că în ce priveşte fumatul există şi posibilitatea de a trăi MULT mai puţin, deci ia în calcul varianta cea mai puţin convenabilă pentru tine şi pe baza ei decide dacă renunţi la fumat sau nu. Răspunsul ar trebui să fie evident, n-are rost să te joci cu sănătatea pentru că nu poţi şti cu precizie cît de grave vor fi consecinţele fumatului asupra ta peste 5 ani de exemplu, ca să nu mai vorbim de 10 sau 20.

  2. vladr permalink

    Stiu, stiu. Nu e de joaca si tot incerc sa las balta tigarile dar nu prea reusesc. Sper sa pot daca plec in Canada. Ca aici, ca proaspat lasat de fumat, mori cand iesi in oras la o bere unde tot localul si 2 din 3 prieteni fumeaza. Macar dincolo stiu ca nu se fumeaza in niciun local (cel putin asa era in Redmond) si sunt si mult mai putini fumatori. Sa nu existe tentatie ca n-am vointa😦

Leave a Reply

