Skip to content

După vacanță, înainte de examen

26 June 2008

Nu am mai blogat de mult (din nou) pentru că am fost plecat. Cu ocazia zielei mele de naștere am fost o săptămână la Hunedoara, pe urmă un weekend la Cluj la nași, cu acces limitat la internet și fără chestii tehnice de povestit.

Acum mă ”pregătesc” pe ultima sută de metrii de examenul de licență. La noi la universitate se dă, pe lângă susținerea proiectului, un examen grilă din algoritmi, structuri de date și, la alegere, limbajul C sau baze de date. Normal că a trebuit să cumpăr cărțulia cu întrebări și răspunsuri. La prima vedere am zis că e OK – chestii elementare, nu-mi fac griji. Până dau de întrebări de genul:

În cazul unei structuri de date de tip arbore ordonat, dacă gradul fiecărui nod este cel mult 2 atunci despre arbore se spune că

a) este arbore binar ordonat 
b) este arbore binar 
c) este arbore dinar de căutare 
d) este arbore binar echilibrat 
e) este arbore binar perfect echilibrat 

(Întrebarea 105 – structuri de date, pagina 84, Teste Grilă pentru examenul de licență. Informatică – ediția a doua, ISBN (10) 973-661-844-7, ISBN(13) 978-973-661-844-4)

Acum, citind întrebarea, se vede pe loc că nu e echilibrat – e doar un arbore binar. Buuuun. O structură de tip arbore ordonat, care e și arbore binar. Eu zic că e a – arbore binar ordonat – pentru că e arbore binar și ordonat, b – arbore binar – pentru că b e inclus în a, c – pentru că unui arbore binar ordonat i se poate spune, din câte știu eu, arbore binar de căutare.

Răspunsul corect (după cum apare la sfârșitul cărții) e b. Atât. Arbore binar. Ce contează ca în enunț scrie că e structură ordonată? Nu, varianta a nu e corectă. E doar arbore binar.

OK. A fost ambiguu. Uitați următoarea întrebare:

Dacă a este o variabilă de tip int și a = -1, valoarea expresiei ~++a este:

a) -1 
b) 0 
c) 1 
d) expresia este greșită sintactic 

(Întrebarea 81 – limbajul C, pagina 111)

Rezultatul ”corect”, după cum scrie la capătul cărții, este a și d. Acum expicați-mi cum poate o expresie să fie atât greșită sintactic cât și să se evalueze la o valoare?

Și mă opresc aici din dat exemple, deși sunt multe. Și eu ce fac până la urmă? Domnii profesori nu au binevoit să ne anunțe dacă corectarea se va face strict după carte sau așa cum trebuie. În caz că se va face după carte – eu nu sunt tocilar de fel, așă că nu o să pot memora răspunsurile cum sunt în carte. Când voi citi enunțul problemei, voi da răspunsul pe care eu îl consider corect. S-ar putea să nu coincidă cu noțiunea domnilor profesori de corect. Voi fi depunctat. Sunt convins că așa se va face pentru că ”șefii de an”, ”capii de promoție” și cum se mai zice vor învăța grilele pe de rost și ei sunt cei care vor face scandal dacă în urma corectării, li se va strica linia de 10. ”Păi de ce e greșit? Că în carte așa scria”. Și atunci eu ce fac? Mă iau după ei și memorez tâmpenii ca să dau răspunsuri satisfăcătoare? Să risc să fie totuși o corectare corectă și să nu fie bine? Să dau răspunsuri pe care eu și orice om întreg la cap le consideră corecte și să se corecteze după răspunsurile de la spatele cărții?

Urați-mi baftă că o să am nevoie. Jur că sunt scârbit de școala asta și de 90% dintre profesori și de 100% din sistemul de învățământ și de 110% din ce se predă. Ajung din nou la concluzia la care am ajuns acum mulți, mulți ani. Sfântul 5. Vreau să trec. Mi se rupe de nota la care mă evaluează ei și de grilele lor și de tot. Eu știu ce știu și sunt destul de mulțumit cu ce știu (totdeauna se poate mai mult, dar am atâtea contraexemple colegi de an cu mine). Vreau să scap.

From → personal, rant

3 Comments
  1. Multa bafta! Iti urez sa scapi cu bine. Am terminat azi facultatea si simt ca dupa 16 ani de scoala romaneasca lucrul pe care l-am invatat cel mai bine este: sa nu ai asteptari mari de la scoala romaneasca, chiar daca ea se lauda singura cand are ocazia. Succes mai departe! Facultatea in Romania este o gluma.

  2. vladr permalink

    Merci mult. Facultatea în România e o glumă proastă. Dar asta este, trebuie foaia… Ne descurcăm…

  3. Cristian Amarie permalink

    Stii care a fost pentru mine cel mai important moment in facultate?
    Ziua in care s-a terminat.
    Nu “am terminat facultatea”, “examenele”, ci “s-a terminat”.

    Ca am avut inspiratia in anul 3 (pe care l-am si repetat, evident…) sa incep (__finally) sa inteleg ce dracu se intimpla, si sa incep sa invat singur din carticele pe care mi le cumparam (cam fara discernamint…), asta e alta problema. Noroc si cu centrul cultural britanic, unde mai erau niste carti de C. (De, asta se intimpla acum 12-13 ani…).

    Chestia asta m-a costat cam 6 ani. De, asa e cind nu ai de la cine sa inveti si il inveti pe propria piele.

    Banuiesc ca acuma e si mai rau. In loc de C++, pehashpe, hashtemele si icsemel.

Leave a Reply

