Skip to content
Tags

Sunt sătul

11 July 2008

Sunt sătul. Sunt sătul de piţipoance, de cocalari, de baştani, de lanţuri de aur de 1 kilogram, de BMW-uri, de “lumea bună” de bani gata, de gunoaie, de ştirile de la ora 5, de soap-uri româneşti, de bere la PET, de sercretare de 50 de ani cu 12 clase care zbiară la mine, de chelneri care vor să mă convingă să nu le mai frecventez localul, de marfa expirată din magazine, de bătrâni care se înfig la cozi şi se înjură că şi-au luat rândul unul altuia de parcă stau la coadă la carne în ’87 – indiferent dacă sunt la coadă la Kaufland sau la Enel,  de doctori Ciomu care te omoară la operaţii minore, de şpăgi, de pile, de atenţii, de relaţii fără de care nu ajungi niciunde, de CFR, de mers cu naşu’  – că eu sunt fraier şi imi cumpăr bilet, de termopane la 40 de grade vara, de mirosurile din troleibuz, de Dacii, de taximetrişti care conduc după codul rutier propriu, de sistemul de învăţământ, de profesori de 80 de ani, de scumpiri, de preoţi graşi şi beţivi, de mizerie, de talkshow-uri autohtone, de OTV, de Taraf TV, de manele, de seminţe, de flegme pe trotuar, de politicieni demascaţi că fură dar care dorm încă liniştiţi la locul de muncă, de corupţie, de magazine de 40.000, de Adidos şi Naik, de marfă făcută pe vapor, de Work and Travel, de studenţi cu 10 pe linie care merg dincolo să spele buzi şi se întorc fericiţi, de Marius Moga şi de vedetele Pop româneşti, de nespălaţi care umblă la bustul gol vara, de cerşetori tupeişti, de câini vagabonzi, de bişniţari, de căruţe prin oraş şi vaci pe DN1, de aurolaci, de cuvinetele “deci” şi “părerea mea”, de cluburi şi localuri “de fiţe”, de birturi ieftine, de “Pokere” din birturile respective, de bătrâni care comenteză că nu le cedezi locul în tramvai chiar dacă e pe jumate gol, de expresia “tineretul din ziua de azi” unde mă încadrez dar nu mă regăsesc, de oameni care urlă la telefon, de credite doar cu buletinul, de rate pe 10 ani cu avans zero, de sărăcie, de tineri cool şi trendy, de “nonconformişti” care nu vor să fie trendy dar reuşesc să fie penibili şi ei, de telefoane cu cameră la 2 megapixeli şi manele în difuzor, de idioţii care stau toată ziua pe mess şi pe hi5 şi pe urmă se plâng că e BAC-ul prea greu, de idioţii din minister care propun subiectele la BAC, de manualele alternative, de gălăgie la 8 dimineaţa, de grupuri de 5 muncitori unde unu dă cu sapa şi 4 îl admiră şi stau de poveşti, de toalete mizerabile, de localuri unde plăteşti până şi pâinea (şi încă la felie), de ţigani, de săbii ninja, de “hai să-ţi gicesc”, de “dă şi mie un ban”, de “era mai bine pe vremea lui Ceauşescu”, de chestii date gratis, de faptul că românii sunt atât de milogi că se îmbulzesc la orice chestii date gratis, de pupincurism, de şefi incompetenţi, de Dorel, de “meşteri”, de cârpeli, de lipsa de respect şi mă opresc aici deşi ar fi muuuuuult mai multe de spus.

Plec din ţară la toamnă. Plec şi sper să nu mă mai întorc decât în vizite de maxim 1 săptămână. Regret că las familia şi nişte prieteni aici. Şi atât. Vreau să aud pe cineva zicând că nu sunt patriot sau chestii. Patriotismul în momentul de faţă este să fii de acord cu măcar unul din lucrurile pe care le-am scris mai sus. Nu e normal. Nimic din ce acceptăm că “aşa e în România” nu e normal. Dacă ai avut norocul să mergi “dincolo” măcar o săptămână, acolo vezi ce înseamnă civilizaţie. Dar normal că toţi ţiganii care se întorc în ţară aduc numai euroi cu ei, nu şi educaţie. Păi învăţaţi naibii din occident nu doar să fiţi EMO ci să şi aruncaţi ambalajele la gunoi.

Tineretul din ziua de azi a ajuns să gândească aşa? Da. Pentru că n-ai ce să faci. Suni la OPC – au respectivii pile acolo. Vrei să vorbeşti cu patronul – angajatul e băiatul unei cunoştinţe. Faci scandal la şcoală – nu mai termini niciodată. Comentezi la taximetrist – poate te şi bate. Ţara noastă este frumoasă? Este, nu zic că nu este. Dar am văzut Seattle, Mount Rainer şi Lake Washington şi nu mă mai impresionează Braşov, Munţii Făgăraş şi Marea Neagră. Lăsaţi-o baltă cu ţara frumoasă că atât timp cât nu sunt în Afganistan sau prin Sahara peisaje frumoase sunt peste tot. Şi oraşe frumoase am văzut şi pe dincolo. Că nu degeaba îi zice la Seatttle Oraşul de Smarald. Românii sunt vestit de ospitalieri? Asta în basme. În ziua de azi sunt doar şmecheri şi hoţi.

Sincer nu vreau să-mi cresc copiii aici. Nu îmi doresc să rămân pentru că nu pot schimba nimic. Degeaba punem mână de la mână 500.000 de oameni când 21.500.000 sunt aşa cum sunt. Poate peste 200 de ani vom ajunge la normal deşi nu cred. Mai degrabă peste 200 de ani va fi Rromânia aici. De aia scapă cine poate. Cine are ocazia să plece din ţară pleacă. Şi cine se întoarce ori l-a adus poliţia din Roma ori vine cu banii de pe plantaţie din Spania să-şi ia BMW şi să continue tradiţia. Ajung să zic că nu mă mai deranjează dacă restul lumii ne ştie doar după Dracula şi Trannsylvania că dacă ne-ar şti cum suntem cu adevărat ar fi jale. Lăsaţi-o moartă cu patriotismul şi cu Mihai Viteazul şi uitaţi-vă în jur. Sunt român dar nu simt că fac parte din masa asta mare de oameni mâncători de seminţe. Sunt sătul. Iau atitudine şi plec.

From → rant

14 Comments
  1. DA! permalink

    Da, sunt de acord cu tot ce ai zis, doar ca as defini altfel patriotimsul. Tot ce ai descris mai sus, dupa mine, se numeste intr-un cuvant : TIGANIE

  2. welcome to the club. drop a line if you need something

  3. Inspectorul permalink

    Ai dreptate dar vezi ca ti-a scapat o faza care ti s-ar intoarce impotriva ta😛
    “de studenţi cu 10 pe linie care merg dincolo să spele buzi şi se întorc fericiţi”

  4. Un post sincer. Succes!

  5. Vladi Martinus permalink

    Canadianule, trebuia iar sa iti dai tu in petec pe blog-urile altora. Vad ca inca nu ai reusit sa accepti ca valoarea ta este zero, ca esti nul, si ca vorbesti doar ca sa te afli in treaba. Am senzatia ca nu ai reusit nici macar sa faci o facultate si te simti oarecum complexat, refulandu-ti acest complex pe unde apuci, sub forma unor afirmatii fara un argument logic.
    Ti-o mai spun o data: nu pot decat sa ma bucur ca cei cu mentalitate ca a ta au parasit Romania. Cu oameni ca tine, sigur nu ar fi ajuns prea departe.
    Vlad, eu zic sa te documentezi mai bine si sa nu mai generalizezi, inainte sa faci unele afirmatii precum cea surprinsa de “Inspectoru’ “.
    Cat despre plecarea ta, este o alegere pe care tu ai luat-o. Good for you. Personal, consider ca in tara asta exista si alte lucruri/feonomene in afara de manele, flegme pe trotuar, taximetristi nesimtiti, etc. Am mai auzit pe altii nerabdatori sa plece in SUA datorita sistemului corupt de la noi si dupa o perioada de cateva luni petrecuta acolo si-au dat seama ca americanii nu se compara cu romanii, in ceea ce priveste cultura generala sau inteligenta.

  6. vladr permalink

    În primul rând vreau să recunosc că am exagerat puțin când am scris postul. Eram într-o pasă proastă (cauzată tot de țigănia generală). Dar nu îmi cer scuze cu asta și nici nu vreau să retrag nimic din ce am spus. Doar că, într-adevăr, am insistat doar pe părțile rele. Oricum, mai curge multă apă pe Dunăre până să pot scrie un post atât de lung dar pozitiv🙂

    @Inspectorul: Se vede că ai citit doar acest post din tot blog-ul meu. Eu am fost anul trecut intern la Microsoft și am ajuns acolo în urma unui interviu tehnic, nu după medie, care era departe de 10. Și fii sigur că nu am spălat buzi și fii sigur că nici acum nu spăl buzi.

  7. @vlad martinus
    nu stiu cine se da in petec pe blogurile altora. eu am venit aici si am scris 2 randuri, tu ai venit si ai scris 20 …
    cat despre facultatea mea, asa e, sunt un biet absolvent de 4 clase, nu stiu sa vorbesc decat o rromana stricata si am ajuns in Canada cu marfarul …
    @vladr
    de ce zici acum ca ai exagerat ? eu nu cred ca ai exagerat cu nimic. daca indivizi ca vlad martinus (care au spalat buzi prin sua ca sa-si cumpere laptop si sa traga concluzia ca din cauza asta a crescut nivelul de trai din rromania – apropo, mai era unu zilele astea care zicea ca rromanii pot sa-si cumpere case in SUA, cred ca e ruda cu martinus asta) vad in exceptiile din vest normalitatea si lucrurile bune care inca mai exista in rromania ca fiind definitoriii nu inseamna ca tu nu ai dreptate. tu si alti 4 milioane de persoane active care au decis sa plece.
    imi cer scuze pentru “poluarea” blogului tau, dar nu vroiam sa ramana vlad martinus cu ideea ca e singur pe lume si ca nimanui nu-i pasa de el :))

  8. *tu si ALTE 4 milioane, imi cer scuze, ma grabeam
    dar de fapt se stie ca eu nu stie sa vorbeste sau sa scrie corect in nici o limba de circulatie nationala sau internationala

  9. vladr permalink

    Am exagerat nu pentru că aș fi spus ceva neadevărat ci pentru că am generalizat. Pentru că nu toți sunt așa, doar 90%.

    În altă ordine de idei, vă rog să nu începeți să vă certați aici pentru că șterg toate comentariile și gata. Take it outside. Civilizat. Vă rog.

  10. Inspectorul permalink

    vladr, mersi pentru lamuriri.
    Te intreb daca a spala buzi e normal sau nu?Sau daca chiar e ceva onorabil?
    Adica, din cate stiu, multi tineri incep cariera lor in occident prin muncile de jos.
    Si eu as face asta cand ajung acolo la a 2-a facultate.😛

  11. vladr permalink

    Tot ce am vrut să spun cu aste este că, într-o țară unde lucrurile merg normal, un student la informatică/litere/științe economice/ce-vrei-tu nu se chiunie tot anul ca să aibă medii mari pentru a avea ocazia de a merge cu Work&Travel în State pentru a face 3 luni muncă necalificată. Și mulți fac asta doar pentru a pleca din țară.

    Mie mi se pare normal ca un student cu medii mari să facă peste vară un internship sau să muncească part-time în domeniul pe care îl studiază. Ție ți se pare normal sistemul acesta Work&Travel? Adică ți se pare normal să aibă așa succes?

  12. Inspectorul permalink

    Pai tocmai asta e,lucrurile nu sunt normale intr-o tara ca asta.
    Chiar si internshipurile la noi nu merg prea bine.Am citit recent ca-s foarte pretentiosi si numai 40% din locurile totale au fost ocupate.

Trackbacks & Pingbacks

  1. Lăsaţi-o moartă cu patriotismul şi cu Mihai Viteazul şi uitaţi-vă în jur. « Viitorul sună bine

Leave a Reply

