Skip to content
Tags

Movie time part 2

17 July 2008

Că tot sciram de filme horror. Între timp am mai văzut câteva.

Hostel – Nu ştiu de ce e clasificat ca horror. E gore. Sunt sânge, maţe, membre tăiate dar nu e horror deloc.

Hostel 2 – Nu m-am învăţat minte🙂 Dacă nu am la ce să mă uit mă uit şi la continuările unor filme naşpa. Dacă v-a plăcut primul puteţi să-l vedeţi. Dacă nu, nu are rost.

The Hills Have Eyes 2 – Din nou, sequel la un film nu foarte grozav. Din nou, sequel mai prost decât primul.

I am legend – Am reuşit să-l văd tot până la urmă. Este într-adevăr un film cu şi despre Will Smith. Şi atât. Nu e horror, nu e nimic. E despre cât de genial, curajos şi puternic e Will Smith. Jalnic.

30 Days of Night – Film cu vampiri. Spooky. N-am rezistat mai mult de prima jumătate. Nu ştiu de ce e în topuri – o fi din cauză la ceva care se întâmplă în a doua jumătate.

În prezent mă uit la Saw 4. Patru. Primul a fost bestial. Al doilea lăsa multe de dorit. Pe al treilea nu m-au mai ţinut nervii să-l văd. Acum aflu că a apărut 4 şi e lăudat. O fi. Mie nu-mi place, tocmai de aia m-am întrerupt din vizionare ca să scriu asta.

Ziceam în postul trecut că voi scrie despre câteva filme non-horror (că eu aşa le împart, horror şi non-horror – glumesc🙂 ). Am văzut următoarele:

Revolver – Guy Ritchie movie. Mi-a plăcut Snach mult de tot. Mi-a plăcut şi Lock, Stock… Ăsta e aiurea. Dacă citiţi pe internet criticile sunt împărţite între film tâmpit şi “life changing” de filozofic ce a fost. Mie mi s-a părut doar un film bine realizat, regie OK, dialoguri foarte OK, plot prea suprarealist. În sensul că nu înţelegi în final care naiba a fost treaba şi te enervezi.

Jumper – N-aţi vrea să ştiţi. Un tip care se teleportează urmărit de inchizitorii care electrocutează tipi care se teleportează. Cred că săracii de la Hollywood au rămas fără idei şi le scot din coşul de gunoi acum.

Rambo 4 – Don’t get me started. Dacă primele, printre omoruri, sânge şi Stallone aveau cât de cât un pic de substanţă, ăsta se vede că a fost regizat de EL. Rambo, puţin retardat, foarte supărat, împuşcă tot cu o mitralieră mare. Sânge şi maţe peste tot. Atât. Asta mi-a sărit în ochi ca deosebire de filmele precedente. Mult sânge şi multe maţe.

Next – Ăsta a fost fain. În primul rând pentru că a fost cu Nicholas Cage care joacă super bine (vezi Lord of War sau 8 mm – printre multe altele). În al doilea rând pentru că a fost o ecranizare după Philip K. Dick.

Şi dacă tot am ajuns aici, să vorbesc puţin despre autor. Philip K. Dick este, pentru tineretul care nu mai citeşte nimic, un autor de SF-uri care scria fain dar atât de ambiguu că nu îţi dădeai seama la sfârşitul cărţii ce e adevărat şi ce e imaginat. Total Recall a fost ecranizat tot după el, doar că în carte, spre deosebire film, nu ştiai nici la sfârşit dacă eroul principal visează tot în vacanţă sau chiar aşa s-a întâmplat – în film e clar că Arnold a salvat lumea că deh, e Arnold. Pe urmă Blade Runner a fost făcut iarăşi după un roman al său (Do Androids Dream of Electric Sheep), unde la finalul cărţii detectivul afla cu stupoare că şi el s-ar putea să fie un cyborg renegat – nu mai ştiu dacă în film a fost la fel dar din câte îmi amintesc nu. Am adus vorba despre el pentru că am mai văzut un film după un roman de-al lui nu demult:

A Scanner Darkly – Pe HBO, nu mai ştiu titlul în româneşte. M-am oprit să văd filmul pentru că era evident animat ca Waking Life, unul din my all time favorites, şi speram să fie la fel de bun. Adevărul că filmul a fost super doar că finalul a fost foarte trist şi nimic ambiguu cum mă aşteptam de la dl. Dick.

Cam ăstea ar fi non-horror ce am văzut în ultimele săptămâni. Mai am de văzut mult lăudatele Zodiac şi No Country for Old Men care le-am început dar, din nou, nu am avut răbdare să le termin. Nu mă pronunţ, poate partea faină e de la minutul 40 încolo.

Vizionare plăcută!

From → movies

Leave a Comment

Leave a Reply

