Skip to content

Browsers

2 September 2008

Câteva noutăţi din lumea browser-elor. S-a lansat nu demult Internet Explorer 8 Beta 2 (am aflat de la Tudor Galos – acolo sunt prezentate şi principalele features). Îl folosesc deja de câteva zile şi sunt destul de mulţumit de el. Paginile se afişează mai repede, interfaţa are mici îmbunătăţiri… Singura problemă pe care am întâlnit-o e că la destul de multe site-uri textul nu e afişat corect şi trebuie să intru în “mod de compatibilitate”, care este utilizat pentru a vizualiza site-uri scrise pentru browser-e mai vechi. Chestia e că nu se afişează bine Google, WordPress şi alte câteva site-uri importante, lucru care mă face să mă întreb dacă IE7, de exemplu, e considerat tot browser vechi sau este o problemă care se va rezolva odată cu versiunea finală. Nu am avut timp să mă documentez aşa că vorbesc doar din experienţă. Per total sunt mulţumit de el. Aştept să crească suportul pentru Web Slices.

Partea mai interesantă abia acum urmează: am aflat astăzi de la Tudy că Google pregăteşte propriul browser web – Google Chrome – primul beta lansându-se chiar astăzi, peste câteva ore. Produsul este open-source şi se laudă cu inovaţii fundamentale, de la rularea tab-urilor în procese diferite la un engine nou şi performant de JavaScript, V8. Prezentarea o puteţi vedea în formă de benzi desenate aici – da, prezentarea oficială oferită de Google e sub formă de benzi desenate. Sunt curios cât de reuşit este de fapt şi dacă va fi destul de revoluţionar cât să ridice ştacheta cum îşi propune. În urma unui “browser war” utilizatorii au întotdeauna mult de câştigat. Rămâne de văzut. Oircum o să iau beta-ul la un test drive imediat ce e live.

From → tech

4 Comments
  1. Chrome e construit pe Webkit, care e engine-ul de randare folosit si de Safari. Deci ma astept sa nu fie prea mari diferente pe partea asta. Sunt totusi curios cum se comporta ca si performante, CPU/RAM load, etc.🙂

  2. vladr permalink

    Păi din câte am înţeles eu din benzile desenate, maşina virtuală pentru JavaScript au făcut-o mult mai performantă – cu compilare a codului JS în cod maşină, garbage collector îmbunătăţit şi altele.

  3. Horia permalink

    Am folosit Chrome o perioadă. În final, l-am dezinstalat. E prea minimalist. Şi în niciun caz beta. Aduce a ceva alfa sau pre-alfa.
    Iar separarea tab-urilor în procese o are şi IE8 beta2, deci avem doi inovatori fundamentali!😛

  4. vladr permalink

    Corect. Şi eu mi-am schimbat părerea:
    https://vladr.wordpress.com/2008/09/23/back-to-the-future/

Leave a Reply

