Skip to content
Tags

Ultima sută de metri

5 September 2008

Mâine e nunta şi se termină în sfârşit bătaia de cap. Ce am enumerat eu cu pregătirile de nuntă a fost, de fapt, mult mai distractiv. De exemplu a trebuit să umblu pe la nu ştiu câte depozite să văd să nu mă falimentez chiar, la restaurant a trebuit mers de vreo trei-patru ori, pe măsură ce ne dădeam seama de detalii pe care nu le-am stabilit… Agitaţie, ce mai.

Şi dacă tot vorbeam de restaurant, când am fost să-l rezervăm, astă primăvară, am umblat pe la mai multe localuri din oraş. Unele cereau chirie pe sală, altele nu. Aici ne-a spus patroana că ea nu cere, trebuie doar să plătim în avans aperitivele, lucru care ne-a convenit foarte mult. Aseară, stabilind ultimele detalii, ne întreabă în treacăt dacă a stabilit cu noi chiria pe sală. Păi ce chirie întrebăm noi. Parcă trebuiau plătite doar aperitivele. Nu, nu, ce am plătit noi e doar un avans care se scade din suma finală, sala e 5 milioane zice şi îşi notează repede în caiet. Ce naiba să mai faci? Să te cerţi cu ea nu-ţi permiţi cu două zile înainte de nuntă dar e hoţie pe faţă. Altă chestie – fructele. Am înţeles că trebuie fructe pe masă că aşa se face. Marţi am vorbit cu ea şi a spus că putem să cumpărăm noi sau să luăm de la ea, cum vrem. Aseară ne întreabă direct cu fructe de la ea sau fără fructe? Că altfel nu se poate. Plus că voia să ne convingă să nu luăm vin vărsat că “se consumă foarte puţin, doar vreo 4-5 butelii”. Voia să ne convingă să cumpărăm vinul la preţ de restaurant, de acolo. Adevărul e că de când am cunoscut-o am avut un bad feeling. Nu ştiu, felul cum vorbeşte, cum rânjeşte, ceva nu mi-a plăcut. Acum ce să zic, sala e faină, mâncarea am înţeles că e bună, servirea la fel, nu pot spune că e o prostie să organizezi nunta acolo, pot doar să vă avertizez dacă aveţi în plan restaurantul Corviniana să fiţi atenţi cum vă înţelegeţi cu patroana… 

În altă ordine de idei, azi dimineaţă am fost să ne spovedim că aşa trebuie. Pe lângă alte trei cupluri tinere, care probabil au şi ei nunta mâine, mai era acolo o duzină de babe. Una din ele emana o aromă de ceapă cum n-am mai simţit în viaţa mea😕 Acum să mă ierte Dumnezeu, eu mă consider un om credincios, dar când voi ieşi la pensie cred totuşi că voi prefera să-mi pierd dimineţile citind o carte nu târându-mă în patru labe prin biserică şi pupând toţi pereţii cu icoane. Oare chiar asta vrea Dumnezeu de la noi? Să stăm în genunchi în faţa unor popi graşi în fiecare zi? Plus că mi s-a confirmat din nou chestia cu bătrânii comunişti şi cozile – se îngrămădesc şi se bagă în faţă şi la spovedanie. Incredibil.

Şi dacă tot am început să comentez despre biserică şi popi, să spun tot ce am pe suflet. Vornicul ne-a zis că după nuntă, trebuie plătit popa cu 500 de mii şi cantorii cu câte 200. OK, aşa vom face. Ne-a averitzat că s-ar putea să fie doi popi, că deh, mai vine unu să ia bani degeaba. Weekendul trecut a avut nuntă o cunoştinţă şi am aflat că au asistat la slujbă patru popi! Asta mi se pare deja nesimţire. Nu că sunt zgârcit, dar să fim serioşi. Patru? Păi da, bani gratis.

Poate sunt şi eu mai irascibil din cauza stresului dar sunt câteva chestii care mi se par total ne la locul lor.

From → rant

2 Comments
  1. Stai că acu’ m-am prins. Şi tu ai făcut nunta la Corviniana… aşa-i?🙂

  2. vladr permalink

    Da. Și am numai cuvinte de laudă. Am scris și un post despre asta – De ce să NU faci nuntă la Corviniana.

Leave a Reply

