Skip to content
Tags

Cărţi, din nou

22 September 2008

Mi-ar face plăcere să scriu periodic despre cărţi. Problema e că nu întotdeauna am timp să citesc atât de mult cât am citit în ultima vreme.

De la ultimul post despre cărţi, am citit Carantina de Greg Egan, celebrul autor de hard-SF. Începe ca o poveste poliţistă şi ajunge la fizica cuantică. O carte foarte bună după părerea mea.

Spectrul lui Phlebas de Iain M. Banks este un SF foarte bine scris, palpitant, dar are un final incredibil de sec. Nu povestesc că poate vreţi să citiţi dar parcă autorul s-a săturat brusc de scris şi s-a decis să termine totul în câteva pagini. Exceptând asta, cartea e bună. Încerc să mă orientez spre autori contemporani după ce gat cu clasicii pentru că, chiar dacă sunt foarte bine scrise, la SF-uri se simte imediat o diferenţă de 30-40 de ani.

Acum mai am câteva pagini din ultimul volum al seriei Non-A, Sfârşitul non-A, de A. E. Van Vogt. Nu dau link pentru că am cartea de la bibliotecă într-o ediţie mai veche Nemira ce nu apare la ei pe site. Toate trei volumele mi-au plăcut. Van Vogt scrie SF-uri care se concentrează mai mult asupra puterii minţii şi a psihologiei.

Am împrumutat de la soţie Misterul morţii din strada Jubilee de Ann Granger, roman poliţist cică. De fapt e o tipă care se joacă dea detectiva şi e total pe lângă până la finalul cărţii. Mă aşteptam la ceva şiruri uimitoare de deducţii şi, când colo, ea habar nu are cine e vinovatul până acesta vine să o omoare. Cam slab.

Am mai citit şi Ghidul nesimţitului de Radu Paraschivescu. Amuzant dar adevărat, aşa că trist. Oricum incomplet, pentru că nesimţiţii se manifestă în mult mai multe feluri decât poate fi expus într-o carte atât de scurtă.

Am căutat peste tot (biblioteci, Diverta, Cărtureşti şi alte librării mai mici) Jocul lui Ender de Orson Scott Card şi nu am reuşit să dau de el. L-am căutat pentru că este pe locul 1 în top 100 SF-uri, peste Dune şi Fundaţia şi atât soţia cât şi prietenii pe care i-am întrebat mi-au spus că e o carte super, doar că nu o au – au citit-o împrumutată. Am găsit-o în sfârşit la Polus Center în Cluj, la Libri şi mă apuc de ea mâine.

Am fost plăcut surprins de oferta de acolo – o mulţime de romane de Philip K. Dick: Ubik, Timpul dezarticulat, Cele trei stigmate ale lui Palmer Eldritch, Omul din castelul înalt, am găsit şi Scara lui Schild de Greg Egan dar m-am abţinut să le cumpăr pe toate în speranţa că le voi lua în versiunea în engleză din Canada.

Deşi nu îmi face mare plăcere să citesc o carte după ce am văzut ecranizarea, am făcut o excepţie pentru că am găsit, tot la Libri, la secţiunea de limba engleză, Fight Club de Chuck Palahniuk – exact ediţia spre care dau link – “With a new afterword” cel puţin disturbing. Aţi fi uimiţi câte chestii din Fight Club există în realitate – unele inspirate din film/carte, mai multe fiind inspiraţie pentru autor din întâmplări reale. Oricum, fiind unul din filmele mele preferate, am citit pe nerăsuflate. Şi mi s-a părut excelentă.

Chiar dacă nu am mai pomenit de Stephen King pe blog, este autorul meu preferat şi am citit destul de multe cărţi scrise de el aşa că mi-am cumpărat Jumătatea întunecată, pe care plănuiesc să o citesc în avion în speranţa că e destul de palpitantă să facă mai uşor zborul de nu ştiu câte ore.

Îmi pare rău că nu am găsit niciunde Neal Stephenson dar Cryptonomicon va fi una din primele cărţi pe care le voi cumpăra dincolo. Şi Snow Crash pare foarte interesantă. Şi dacă tot întocmesc un wishlist, mai sunt două cărţi pe care vreau neapărat să le citesc: The Forever War de Joe Haldeman şi Starship Troopers de Robert A. Heinlein – unde voi face o altă excepţie, ca în cazul lui Fight Club.

Lectură plăcută!

From → books

Leave a Comment

Leave a Reply

