Skip to content

Gyula

22 September 2008

După cum ziceam, am fost în luna de miere la Gyula, unde a fost super.

Pe la începutul lui august, am vrut să petrecem un weekend la Geoagiu, unde nu am reuşit să găsim cazare decât la o babă care avea o cocină modificată cred – o cutie de doi metri pe doi metri cu tavan jos în care era doar un pat dublu şi două noptiere. Baba cerea 40 RON de persoană pe zi şi, ca să îndulcească oferta, ne-a asigurat că putem face şi un duş zilnic. Normal că am renunţat la weekend.

În contrast, aici ne-a costat 30 de euro pe zi să stăm într-un apartament la o casă unde am avut dormitor (cu televizor), bucătărie (cu frigider, aragaz, cuptor cu microunde), baie şi curte interioară. Normal ar fi fost 33 de euro dar, auzind că suntem în luna de miere, gazda ne-a făcut reducere.

Staţiunea este frumoasă, curată, toate localurile au meniuri şi în limba română şi majoritatea chelnerilor vorbesc româneşte. Preţurile la mâncare mi s-au părut foarte mici şi porţiile foarte mari. Am mâncat, de exemplu, de 1500 de forinţi – asta vine puţin mai mult de 10 RON – piept de curcan pane umplut cu hribi şi ficat de pui.

Un alt mare plus, din punctul meu de vedere, a fost că am găsit peste tot o mulţime de beri de import. Am băut Steffl, Kaiser şi Edelweiss din Austria, Amstel din Olanda şi – cele mai bune – Budweiser şi Pilsner Urquell din Cehia. Desigur, am încercat şi din berile naţionale: Dreher, Borsodi şi Kőbányai. 

A fost foarte bine, linişte şi relaxare, când auzeai pe cineva vorbind tare era clar că era turist român. Acum, dacă ar fi să recomand cuiva o vacanţă, i-aş zice să încerce Gyula, aşa cum ne-au sfătuit şi pe noi prietenii care au fost înainte acolo. Degeaba are România şi munţi şi mare pentru că locuitorii din Câmpia Panonică ştiu să se poarte cu turiştii.

Doar trei lucruri nu mi-au convenit. În primul rând, nu am găsit niciunde Winston, se pare că nu creşte în Ungaria. A doua chestie e că nu am găsit niciun hotspot acolo, deci nu am putut intra pe internet decât de la bibliotecă (sunt şi cluburi). A treia chestie a fost prima – şi singura – dată când am fost la ştrand. Am ajuns acolo flămânzi şi am avut surpriza ca, spre deosebire de toată staţiunea, acolo toate meniurile erau exclusiv în maghiară şi nimeni nu vorbea o boabă de româneşte sau engleză. Soţia voia să facă plajă dar era prea frig afară. Eu voiam să înot dar bazinele de agrement erau închise, fiind deschise doar cele termale şi două bazine sportive. Am intrat într-unul din ele dar nu am văzut semnul care spunea că e obligatorie casca aşa că m-am făcut de ruşine când mi-a făcut semn salvamarul şi a trebui să ies. Colac peste pupăză, mi-am dat seama că am intrat în apă cu ţigări în buzunar cu tot aşa că am ieşit ruşinat şi supărat şi am plecat acasă. 

În orice caz, m-am simţit mult mai bine decât în staţiunile din România în care am fost până acum. Şi sunt sigur că dacă am fi mers puţin mai repede, să prindem bazinele de agrement deschise, aş fi fost şi mai încântat.

From → personal

2 Comments
  1. Vic permalink

    Bai ma lasi… Nu ti-a placut ca nu ai gasit acolo tigari Winston? Si mai faci caz si pe blog de chestia asta. Lasa-te dracu de fumat! Ce e asa greu de inteles? Fumatul e de porc prietene!!!

  2. vladr permalink

    ???

    Am facut caz de ceva? Tot postul am explicat cât de fain a fost şi am recomandat staţiunea. Am zis eu să nu meargă cineva acolo că nu au ţigări? E totuşi un blog personal aşa că am spus şi ce nu mi-a convenit – nesemnificativ în comparaţie cu părţile pozitive. Încerc să mă las dracu de fumat dar nu e aşa simplu. Nu înţeleg de ce vrei să mă jigneşti din cauza asta.

Leave a Reply

