Skip to content

Back to the Future

23 September 2008

Am scris mai demult despre Google Chrome şi l-am recomandat. Acum a sosit momentul să explic de ce trec înapoi la Internet Explorer.

În primul rând am aflat că este vulnerabil – prea vulnerabil. Chiar dacă Chrome foloseşte WebKit, acelaşi engine folosit şi de Safari, versiunea utilizată de Chrome este cu un release în urmă, expunând o vulnerabilitate ce a fost eliminată deja în Safari. Un proof of concept arată cum download-ul unui fişier executabil se poate declanşa automat şi, folosind puţin social engineering pentru cei care nu sunt încă familiarizaţi cu interfaţa Chrome, utilizatorii sunt convinşi să lanseze în execuţie fişierul proaspăt descărcat. Încercaţi aici. Găsisem mai demult un alt proof of concept care provoca un crash al browser-ului, cu taburi împărţite în procese diferite cu tot, dar nu îmi amintesc acum link-ul.

Să zicem că cele de mai sus nu mă afectează atât de mult. Nu mă plâng nici de licenţa iniţială cu care venea produsul, pentru că aceasta a fost schimbată rapid, dar amintesc aici fragmentul interesant:

11.1 You retain copyright and any other rights that you already hold in Content that you submit, post or display on or through the Services. By submitting, posting or displaying the content, you give Google a perpetual, irrevocable, worldwide, royalty-free and non-exclusive licence to reproduce, adapt, modify, translate, publish, publicly perform, publicly display and distribute any Content that you submit, post or display on or through the Services. This licence is for the sole purpose of enabling Google to display, distribute and promote the Services and may be revoked for certain Services as defined in the Additional Terms of those Services.

Lucru care practic însemna că orice faci prin browser – blogging, e-mail, alte chestii personale – ajung la Google, care poate face orice cu ele. Repet, licenţa au schimbat-o rapid şi am postat fragmentul doar ca o curiozitate.

Ajung acum la ce mă doare cel mai tare – probleme cu plugin-urile. Nu pot vedea niciun filmuleţ pe YouTube (deţinut chiar de Google), pentru că acestea se agaţă, nu le mai pot opri şi, în final, Shockwave player se închide, fiind înlocuit de un sad face. OK, or fi ei de gaşcă şi pun sad face acolo unde e un plugin crash-uit dar, după cât se lăudau cu compartimentarea, de ce ajung să văd sad faces în toate taburile? Să nu mai vorbesc despre Flash şi surpriza pe care am avut-o când am încercat să fac upload la o imagine (da, cupa mea de Peggle Grand Master) pe WordPress. Nu a mers. S-a blocat înainte să pot alege fişierul.

Acum oricine poate zice că e beta şi se scuză dar să nu uitaţi că şi GMail este încă în beta. De câţi ani? Problema cu plugin-urile am observat-o de ceva timp dar am zis că se repară. Citez: “launch early and iterate”. Deja a trecut destul timp pentru a repara o astfel de problemă dacă dăm crezare motto-ului. Personal am impresia că s-au oprit la “launch early”.

Rămân la părerea că interfaţa este extrem de frumoasă şi eficientă dar se pare că în spatele interfeţei se găsesc nişte şuruburi care nu sunt strânse bine. Poate îl voi încerca din nou când văd un 1 la major version în loc de 0. Până atunci nu vreau să descopăr pe pielea mea cine ştie ce găuri de securitate şi, mult mai important, vreau să mă pot uita la filmuleţe!

Scris cu Internet Explorer 8 Beta 2.

From → tech

Leave a Comment

Leave a Reply

