Skip to content

Cryptonomicon

10 October 2008

În prezent citesc Cryptonomicon de Neal Stephenson. Nu știu cât îmi va lua să o termin pentru că este o carte lungă. Are peste 1000 de pagini, lucru care întotdeauna m-a intimidat🙂 Deocamdată sunt abia pe la început dar prima impresie e că este unul dintre cele mai bune SF-uri pe care le-am citit vreodată. SF în alt sens decât cel la care mă gândesc prima dată când aud cuvântul. Partea de science nu este înflorită – e vorba de matematică, criptografie, programare etc. iar partea de fiction se petrece în prezent pe un fir al poveștii și în al doilea război mondial pe alt fir. Așa că nu e vorba nici de nave spațiale, nici de extratereștrii, nici de cyberpunk… Vreau să spun că e total diferit de ce am citit până acum și totuși se încadrează la categoria SF.

Partea de ficțiune e foarte bine realizată dar ce m-a impresionat cel mai mult a fost partea science. În primele 100 pagini am citit despre Alan Turing, despre mașina Turing, despre teoria computabilității, despre Principia Matematica, despre teorema incompletitudinii a lui Gödel, UNIX și multe altele… Nu știu cât de bine sună asta pentru cineva care nu e interesat de cele enumerate mai sus dar eu am fost foarte plăcut surprins de conținutul tehnic. O carte grozavă din toate punctele de vedere.

Am mai citit Jumătatea întunecată a lui Stephen King. Despre asta nu sunt multe de spus – clasicul horror scris de Maestru. O carte bună, ca și majoritatea cărților sale.

Și aici urma să scriu ce îmi doresc să achiziționez în continuare. Doar că, în primul rând, mai am destul de citit la Cryptonomicon, în al doilea rând, cred că mă voi apuca de cumpărat impulsiv. Aici oferta este mult mai variată decât în România și de fiecare dată când intru într-o librărie îmi sar în ochi o mulțime de cărți pe care aș vrea să le citesc: Spook Country de William Gibson, Snow Crash de Neal Stephenson, Duma Key de Stephen King și multe multe altele. Așa că nu cred că îmi voi mai face planuri când merg să cumpăr cărți.

From → books

Leave a Comment

Leave a Reply

