Skip to content

Chimicale

13 October 2008

Dacă tot scriam despre pâinea de aici, că are un gust dubios și un termen de valabilitate prea lung, să vă spun și ce ingrediente are. Rețineți că pe ambalaj scrie mare 100% Whole Wheat. Citez:

Ingredients: whole grain whole wheat flour including the germ, water, glucose-fructose/sugar, yeast, vegetable oil, salt, whaet gluten, vinegar, calcium propionate, sodium stearoyl-2-lactylate, monoglycerides, acetylated tartaric acid, esters of mono and diglycerides, sorbic acid

May contain: calcium iodate, calcium carbonate, calcium sulphate, cornstarch, ammonium chloride

Ne-am păcălit odată cu pâine, ne-am păcălit și cu un iaurt care conținea tot tabelul lui Mendeleev și am început să citim mai atenți ingredientele când cumpărăm mâncare.

Ieri, o doamnă care ne ajută să ne acomodăm ne-a recomandat un magazin alimentar unde, zicea ea, se găsesc multe alimente organice. Și mergem noi printre rafturi și căutăm una alta. Și iarăși găsim ingrediente care încep cu tri- și se termină cu acid. Și atunci întrebăm nelămuriți care e treaba ca să aflăm că organic nu înseamnă natural. Organic înseamnă doar chestii care nu au fost modificate genetic, injectate cu steroizi, stropite cu pesticizi și crescute cu forța. La care se adaugă pe urmă tri- și acizi și tot ce trebuie ca să reziste o lună și să nu aibă gust de ce scrie pe ambalaj.

Deci dacă nu cumperi organic, cumperi chestii de zice la știri că provoacă cancer. Dacă cumperi organic, cumperi chestii crescute frumos și doar amestecate cu substanțe care provoacă cancer. Și eu m-am lăsat de fumat ca să trăiesc mult și sănătos. Păi treabă e asta?

From → true story

3 Comments
  1. solutie : 75$ masina de paine la cauciucu canadian. macar stii ce pui in ea si ca ti-o faci cu mana ta😛

  2. vladr permalink

    OK. Și mașina de iaurt? Și mașina de lapte? Și mașina de carne de pui? Și toate celelalte alimente pe care le consum…

  3. nah, ata ete. nu stii vorba aia, si cu porcu’n cotet si cu slanina’n pod, mai greu. mai este o varianta, da’ mi-e lusine s-o zic aici …
    si-asa ca se lauda astia cu BC best place on earth si vezi ce scoruri la case au, pai daca mai era si mancarea sanatoasa chiar ca nu mai aveam loc sa mai traim si noi, pulimea, ca navaleau toti aici😛
    de curiozitate, crezi ca in rromania mancarea era mai sanatoasa ? poate daca aveai vreo bunica uitata de moarte pe undeva pe la tara, ca in rest nu-mi zi tu mie ca cei din cacapitala mananca mai sanatos decat canadienii … vezi, eu, desi am venit mai de demult decat tine, inca nu am uitat de unde am plecat
    si inca una : de ce nu te faci vegan, daca tot ai o problema cu carnea, laptele si ouale ?😉

Leave a Reply

