Skip to content

Păstrați liniștea!

15 October 2008

Am povestit nu demult ce norocos sunt că fac naveta 45 de minute astfel încât am timp de lectură asigurat.

Este un tip – român – care ia de fiecare dată același microbuz ca și mine, indiferent dacă eu îl iau pe cel de 7:30 sau 8:30 (dupamiaza e clar că toată lumea îl ia pe primul🙂 ). Tipul ăsta se așează, scoate din geantă un exemplar din 1001 de nopți în ediție veche – știți voi, aia cu cotor alb și colorat la un capăt, cum era pe vremea bunicilor – pune geanta sus și, cu cartea închisă în mână, începe să îi povestească vecinului de scaun tot felul. De fiecare dată. Menționez că vecinul de scaun diferă la fiecare drum, deci nu este un prieten apropiat sau ceva de genul. Cu aceste ocazii am constat că nu pot citi când vorbesc oamenii în jurul meu. Mai ales când nu e o gălăgie generală, ca un zumzet, ci doar două persoane discutând foarte inteligibil în liniștea din microbuz.

De făcut nu am ce să-i fac pentru că e dreptul lui să stea de povești, că doar e microbuz nu sală de lectură. Înțeleg asta și mă resemnez. Atât doar că de fiecare dată îmi vine să-i dau cu Cryptonomicon peste cap o listă de cărți interesante care ar putea să-l captiveze mai mult decât 1001 și una de nopți, astfel încât să putem cu toții citi în liniște.

Disclaimer: Dacă personajul din acest post ajunge să citească ce am scris să nu se supere pe mine, pentru că scriu un pamflet. Nici nu îl dușmănesc, nici nu îi vreau răul și Dumnezeu mi-e martor că nu am atacat pe nimeni niciodată cu o listă de recomandări literare.

From → true story

Leave a Comment

Leave a Reply

