Skip to content

Politically Correct

25 October 2008

Astăzi am fost cu tanti Hindy să vedem niște apartamente în Richmond unde ne vom muta de luna viitoare. Tanti Hindy ne vorbește într-una despre zone, locuri și obiceiuri, ea fiind, după cum am scris și mai demult, născută și crescută în Vancouver. Ne povestea cum a crescut orașul și cum vin imigranți din toate părțile lumii.

Tot mai demult scriam și că e plin de asiatici aici. Sunt cartiere întregi de asiatici, toate magazinele au scris numele și într-un alfabet oriental (de multe ori în engleză e scris mai mic dedesubt). Mergând cu ea prin oraș data trecută, acum vreo două săptămâni, ajungem într-un cartier din ăsta și eu zic ”Mă ce mulți asiatici sunt pe aici” la care ea, ”Da, da, așa e… De când cu Expo, când am spus că străinii sunt bineveniți aici, au venit…”. Se vedea clar că ea știa cum era Vancouver când era mai mic și mai occidental și că îl prefera, dar evident că nu ne putea spune așa ceva. Normal că eu, de a dracu ce sunt, am continuat cu întrebările să văd câte poate zice astfel încât să rămână politically correct: ”Și cum e să trăiești printre atâți asiatici? Nu sunt totuși prea mulți?”. Ne-a povestit una alta – de exemplu cum copiii ei canadieni erau minoritari în școala pe care au urmat-o, lucru care nu i se pare normal și a încheiat cu un politically correct ”interesant”. Deci cum e să trăiești printre atâți asiatici? Interesant.

Astăzi, mergând prin Richmond, am văzut din nou o mulțime de firme scrise într-o mulțime de alfabeturi și am început iară. ”Văd că și aici sunt o mulțime de asiatici”. La care ea  ”Da. Vancouver, Richmond, sunt o mulțime. De când cu Expo, când am spus că străinii sunt bineveniți aici…”. De parcă ea personal a organizat evenimentul și regretă asta și acum. Pune și soția paie pe foc (nu eram înțeleși dinainte), întrebând-o dacă nu i se pare ciudat să nu te poți înțelege în engleză cu vânzătorul de la magazin. Ea răspunde că da, normal i se pare foarte ciudat și încheie cu ”aici traiul este foarte divers și interesant”.

Ce pot să spun politically correct? Este, într-adevăr, interesant🙂

From → true story

Leave a Comment

Leave a Reply

