Skip to content
Tags

Lectura de după vacanță

5 November 2008

Am citit mai încet în ultima vreme. Asta pentru că, atât timp cât am mai avut mașină închiriată, am hotărât să mă bucur de ea și am condus-o zilnic până la MCDC și înapoi, pierzând astfel două ore de lectură pe zi. Dar oricum, pot face un mic update.

Cryptonomicon de Neal Stephenson – am mai scris despre el, l-am mai lăudat, ei bine l-am și terminat. Din nou îl recomand celor pe care îi interesează matematica, criptografia, informatica etc. și vor să citească o ficțiune cu și despre așa ceva. Cartea are și multe momente de umor, este și dramatică… ce mai, o consider una dintre cele mai bune SF-uri pe care am avut prilejul să le citesc.

Pattern Recognition de William Gibson – nenea Gibson, după ce a inventat cyberpunk-ul și a scris o serie de romane de genul respectiv, s-a reprofilat pe ficțiune contemporană, recunoscând că tehnologia a ajuns în ziua de azi la un nivel pe care nu și l-a putut el imagina pe vremea lui Neuromancer. Personajul principal este un cool hunter, profesie de care nu aveam habar că există și cartea cuprinde destule elemente cyber-cotidiene – coduri ascunse în filme, forumuri, fotografii trucate în Photoshop, keyloggers etc. Plus că este scrisă într-un stil superb.

Sein Language de Jerry Seinfeld – am văzut-o pe un raft și a trebuit să o cumpăr. Sunt fan. Toată cartea e formată din glume de două-trei paragrafe în stilul unic al autorului. Mare parte din ele le știu, pentru că apăreau în secvențele de la sfârșitul episoadelor, în numere de stand-up. Dar cum am văzut episoadele de o mulțime de ori cu atâta plăcere, ce mai contează?

În bibliotecă mă mai așteaptă două cărți:

Spook Country de William Gibson – am înțeles că este tot genul lui Pattern Recognition, deci ar trebui să fie cel puțin la fel de interesantă.

The Selfish Gene de Richard Dawkins – carte pe care mi-a recomandat-o mai demult un prieten (de fapt a promis că mi-o împrumută dar nu s-a ținut de cuvânt). Am înțeles că este o carte foarte interesantă. Și este de știință, nu SF.

Și dacă tot vorbesc despre cărți de știință, vreau să fac o paranteză să mă plâng de secțiunea Science din Chapters. Este un singur rând de rafturi, pe când Religion&Spirituality ocupă de cinci ori mai mult. Nu că aș fi anti-religie, ba dimpotrivă, dar totuși, nu mai suntem în evul mediu…

Acum ar urma o înșiruire a cărților de care vreau să fac rost dar deocamdată mai am ce citi și nici nu mai caut nimic cu disperare. M-ar interesa ceva tehnic, despre machine learning, probabil Machine Learning de Thomas Mitchell dacă nu descopăr ceva cu mai multe steluțe până când fac comanda… A, și Duma Key a lui Stephen King – mai trebuie un horror teribil din când în când ca să mă destind🙂

From → books

2 Comments
  1. cristina permalink

    buna, stiu ca ai scris de mult postul asta, dar ma poti ajuta si pe mine te rog cu seinlanguage? poti sa imi spui de unde ai cumparat o? merci mult

  2. vladr permalink

    Păi eu am luat-o de la un supermarket din Richmond. Nu știu dacă e în vreo librărie în România. Ai pute totuși să o comanzi de pe Amazon.

Leave a Reply

