Skip to content

Ca-n banc

7 November 2008

Sunt atâtea bancuri cu și despre programatori că n-ai crede că sunt povești adevărate…

Lucram cu o aplicație și niște fișiere care aveau în nume un timestamp – an-lună-zi, ceva de genul 20081012fisier.txt. Trebuia să îi furnizez aplicației un timestamp ca parametru, astfel identificând fișierul de la care să înceapă procesarea. Desigur, de fiecare dată când aduc modificări la program, îl verific să fiu sigur că nu am stricat nimic. Ei bine, după niște modificări mărunte-mărunte, care ar fi trebuit să nu afecteze cu nimic rezultatul execuției, m-am trezit cu liste lungi de erori.

Mi-am tot bătut capul să înțeleg de ce nu mai merge și cum au reușit câteva modificări aparent inofensive să strice programul. Imposibil! După cine știe cât timp, cu nervii la pământ, am avut o revelație: luna noiembrie începe cu timestamp-ul 20081101, nu cu 20081100. Da, eu consideram că noiembrie începe cu ziua 0. Exact ca în banc…

From → true story

2 Comments
  1. ” Desigur, de fiecare dată când aduc modificări la program, îl verific să fiu sigur că nu am stricat nimic.”

    Recomand Continuous integration. Cam face asta pentru tine.

  2. vladr permalink

    Nu știu alții cum fac dar eu prefer să fac un build local și să văd că totul merge OK înainte să fac un check-in. Pentru că nu vreau să alarmez toată echipa că un daily build a eșuat din cauză că eu am mâncat un ”;” sau te miri ce altă măgărie mică. Gândește-te că la o aplicație de dimensiuni mari un build și rularea tuturor BVT-uilor poate să dureze câteva ore bune. Pe când o modificare măruntă ca cea despre care vorbeam mai sus o pot testa local în câteva minute.

Leave a Reply

