Skip to content

Wa?

14 November 2008

Nu vreau să las impresia că sunt rasist sau că am ceva împotriva asiaticilor. Dar NU TE POȚI ÎNȚELEGE CU EI ÎN ENGLEZĂ! Și cum eu am un accent destul de rusesc, mă fac să mă simt prost pentru că îmi dau impresia că eu nu vorbesc bine. Și nu, nu sunt eu de vină. M-am înțeles perfect cu americani și canadieni get-beget. M-am înțeles perfect și cu polonezi, indieni, ruși, turci, brazilieni, spanioli, care nu aveau nici ei accente grozave. Dar am reușit să comunicăm. Deci nu e vina mea. Atunci, de ce naiba să angajezi vânzător care nu știe limba pe care o vorbește toată lumea aici?

Azi dimineață, în drum spre microbuz, m-am oprit la Starbucks să-mi iau o cafea (fără cofeină, doar așa, ca să mă simt american). Intru în Starbucks, stau la coadă, îmi vine rândul. Și comand. Cu accentul meu nu foarte grozav dar, sper eu, inteligibil. Comand un tall decaf cu accent rusesc: ”Ă tol dichef pliz”. La care dominișoara chinezoaică mă întreabă mirată ”Ata wa?”. Ei bine eu o înțeleg – vrea să zică ”A tall what?”. Așa că repet mai rar. Ea nimic, ”Ata wa?”. Până vine o colegă de a ei și mă întreabă ea. Îi spun și pricepe din prima.

Azi la prânz merg la Bread Garden să îmi iau un sandwich cu piept de pui și spanac. La Bread Garden, normal, servesc doar asiatici. În dreptul sandwichului, pe etichetă, scrie mare ”Grilled Chicken Breast”. Așa că cer, din nou cu accentul meu nu foarte grozav, ”Ă grild cicăn brest pliz”. La care chinezoaica de aici mă întreabă mirată ”Cica wa?” (adică ”Cica what?” – nu cred că a înțeles chicken că și-ar fi dat seama ce vreau). Așa că repet mai rar. Ea nimic, ”Cica wa?”. Încă odată. Deja intru în panică – dacă rămân nemâncat? Cu greu, cu greu, parcă se învârte o rotiță – îmi arată cu degetul sandwichul dorit și mă întreabă ”Gli cica ble?”. Aleluia. ”Yes”.

În ritmul ăsta o să ajung cât de curând să merg doar la magazine cu autoservire.

From → rant, true story

One Comment
  1. =)) Amaru’ tău! Dar tot nu mă pot abţine! :))

Leave a Reply

