Skip to content

Ikea!!!

23 November 2008

După cum ziceam, cea mai mare parte a weekendului am petrecut-o montând mobilă. Am tot auzit de Ikea în stânga și în dreapta, dar nu mi s-a părut nimic interesant până când ne-au sosit cutiile. Super distractiv. Primești niște scânduri, o pungă de șuruburi și cuie, o schemă și îți faci singur bibliotecă sau masă sau noptieră sau te miri ce. E ca Lego pentru adulți. Cu deosebirea că aici, pe lângă faptul că piesele sunt mici și le poți înghiți, aici sunt și ascuțite de te pot tăia sau zgâria, și grele te îți pot face vânătăi dacă nu ai grijă cu ele. Dar distracția cea mai mare nu de la piesele astea vine. Nici vorbă. Cele mai distractive sunt cuiele. Au niște cuie mici-mici-mici și subțiri. Și pe schemă te învață să bați câte o chestie în 10-20-chiar 30 de cuie, să stea bine. Vreau să spun că de nu mi-am dat la ciocane peste degete de sâmbătă seara erau toate mov. Nici să fi avut net acolo și tot n-aș fi putut scrie nimic cu ele.

Tot aici trebuie să recunosc, cu rușine, că m-am comportat foarte românește – așa, ca să știe și vecinii cine s-a mutat lângă ei: am bătut cuie tot weekendul, de dimineața până noaptea. Dar chiar nu aveam când altcândva să asamblez totul, așa că sunt convins că cel de sus mă va ierta. Cel de sus de la 905.

Cu ocazia asta mi-am dovedit încă odată măiestria. Pentru că am auzit pe unii-alții plângându-se că nu știu să-și monteze mobila. Soția mi-a povestit că foarte multă lume consideră montatul foarte dificil de făcut. Ei bine, pentru mine a fost floare la ureche. Minus degetele mov. Minus o placă mare pe care am bătut-o în cuie invers, cu vopseaua la perete și partea nefinisată la vedere. De a trebuit să scot nu știu câte cuie și să o întorc pe dos. Minus faptul că mi-a rămas un șurub când am gătat de asamblat ceva. Și dacă îți montezi singur masa pe care pui televizorul sau scaunul pe care te așezi, realizezi că mai bine te trezești că nu îți ajung șuruburile ceea ce înseamnă, cel mai probabil, că lipsesc câteva din pachet, decât să te trezești că îți rămân în plus, ceea ce înseamnă, cel mai probabil, că se desface scaunul sub tine când stai mai comod pe el.

Dar după toate astea, vreau să spun că m-am simțit foarte bine construindu-mi sufrageria. Prima mobilă pe care o deținem noi, primul nostru televizor, prima noastră bibliotecă… E un sentiment fain. Acum le înțeleg pe păsări cum, după ce își construiesc cuibul, le vine să cânte.

From → true story

Leave a Comment

Leave a Reply

