Skip to content

Cu și despre boschetari

29 November 2008

Ieri am văzut primul boschetar din Richmond. Și m-am bucurat. Aici, homelesness-ul nu este atât de la modă ca în Vancouver. L-am remarcat ușor: barbă, plete, haine murdare și rupte… Tot ce trebuie. Sare în ochi. În Vancouver, unde sunt mult mai mulți, nici nu poți să-i recunoști pe toți. Unii, cred eu, sunt începători. Pentru că, se pare, este foare trendy să fii boschetar în downtown – everybody’s doing it! Așa că, începători fiind, fie nu au plete și barbă încă, fie au haine relativ bune pe ei. Fakeri! Unde mai pui că blugi rupți în genunchi poartă și toți clubberii. Așa că se mai întâmplă să nu observi câte unul.

De ce e important să-i recunoști? Vă spun. Nu pentru că sunt agresivi sau gălăgioși sau te miri ce. Pentru că miros urât. Miros groaznic. Și aici nu-i poți învinui. Sunt convins că igiena corporală nu este prima pe lista lor de priorități. Pe primul loc, cel mai probabil sunt drogurile (sau băutura, după caz) – că altfel nu ar fi boschetari. Pe locul doi, desigur, mâncarea – că altfel ar înceta să mai fie boschetari, murind de inaniție. Și desigur, lista continuă cu țigări, culcuș, cojoc pentru iarnă… Nici nu vreau să mă gândesc ce loc ocupă săpunul pe listă. Și nici statul sau alte organizații nu cred că ajută. Am auzit de cantina săracilor dar de dușul săracilor nu.

Așa că miros groaznic. Și am învățat să grăbesc pasul și să-mi țin respirația când trec pe lângă ei. Și aici apare problema: dacă e unul mai bine îmbrăcat și nu se trădează prin indicii vizuale, ajung să-mi dau seama că e boschetar după indicii olfactive. Ceea ce este foarte rău, pentru că verde nu este culoarea naturală a tenului meu și conținutul stomacului prefer să mi-l știu coborând nu urcând.

Acum cred că înțelegeți de ce m-am bucurat când l-am văzut pe boschetarul din Richmond.

PS – Tot respectul celor care împing un cărucior de cumpărături plin cu gunoaie. Pe ăștia n-am cum să-i ratez.

From → true story

Leave a Comment

Leave a Reply

