Skip to content
Tags

Cărți vechi

5 December 2008

Am făcut curățenie pe pagina de cărți pentru că acum găsesc cam tot ce îmi doresc să citesc și nu prea are rost să înșir tot acolo, din moment ce și postez despre cărți. Majoritatea SF-urilor din lista ce era acolo au apărut și într-un post sau altul. Dar mai sunt câteva pe care le-am citit mai demult, înainte să mă apuc de scris, și nu ar fi cinstit să le șterg de tot. Așa că următoarele sunt, din punctul meu de vedere, clasice – puțin mai vechi dar grozave:

Roadside Picnic de Arkadi Strugatsky and Boris Strugaskty – Extratereștrii vizitează Pământul și pleacă, lăsând în urmă o zonă cu diferite artefacte și fenomene stranii și periculoase. Temerari care pătrund în zonă pentru a găsi și, ulterior, a vinde diferite lucruri trebuie să fie mereu atenția la tot felul de pericole, precum suprafețe cu gravitație extrem de mare și materiale radioactive. Picnic la marginea drumului în sensul că extratereștrii au făcut un picnic, au lăsat firimituri și au plecat – oamenii sunt furnicile. Un SF excelent.

The World of Null-A de A. E. Van Vogt – Am citit astă vară toate cele trei volume. Chiar dacă la partea de știință nu stau foarte grozav (se știe că Van Vogt nu scria hard SF), cărțile sunt scrise într-un stil atât de captivant, încât cu greu am reușit să las vreuna jos din mână înainte să o termin. Povestea este construită în jurul gândirii non-aristoteliene, începe ca un mistery pe Pământ într-un viitor nu foarte îndepărtat și ajunge la o space opera în toată regula, cu imperii extraterestre și nave spațiale. Recomand cărțile pentru stilul în care sunt scrise, pentru că, în momentul în care ați citit primele 10 pagini dintr-un volum, nu-l mai veți lăsa jos.

Supermind de A. E. Van Vogt – Despre oameni și diferite rase extraterestre cu inteligențe superioare. Și puterea acestor minți. De la un extraterestru cu un IQ de 500 care are reflexe sporite și puteri telepatice, unul cu IQ de 600, beneficiază în plus și de telechinezie până la temuta superminte, care, cu un IQ de 10000, poate mișca universul după bunul plac. Numerele nu știu cât de corect le-am nimerit pentru că am citit cartea acum foarte mult timp și nu am chiar așa memorie bună, dar, din nou, povestea este extrem de interesantă.

A Clockwork Orange de Anthony Burgess – Un roman destul de violent și șocant. Mie personal mi-a plăcut mult dar poate nu place la toată lumea. Nu este un SF în sensul clasic pentru că nu se insistă atât pe tehnologie și anticipație. Pe scurt, dacă ați apreciat Fight Club, veți aprecia și Clockwork Orange. Dacă nu, nu.

Nightfall de Isaac Asimov și Robert Silverberg – Ce se întâmplă într-o lume luminată de șase sori, unde este mereu lumină, în momentul, incredibil de rar, al unei eclipse totale? Ei bine, majoritatea locuitorilor planetei se smintesc și încep să se omoare între ei. Ceilalți luptă să supraviețuiască. O poveste foarte interesantă, scrisă în colaborare de doi autori de SF celebri. A fost unul dintre romanele mele preferate semnate de Asimov, și asta o spune un fan care i-a citit aproape toate romanele SF.

The End of Eternity de Isaac Asimov – După ce se inventează călătoria în timp, se înființează centre în trecut și în viitor (de fapt este același centru, dar în diferite secole). Ia naștere comerțul între secole. Totuși, anumite lucruri trebuie ajustate, aceasta fiind treaba personajului principal: să facă intervenții cât de mici în diferite locuri (timpuri) astfel încât, în viitor, lucrurile să ia cursul dorit. Este un roman foarte bine scris, cu nelipsitele paradoxuri temporale.

Nu mai are rost să scriu despre Fundația lui Asimov, Dune a lui Frank Herbert sau Blade Runner a lui Philip K. Dick pentru că mă gândesc că cei care au ajuns cu cititul postului până aici știu despre ce vorbesc.

From → books

Leave a Comment

Leave a Reply

