Skip to content

Voință

13 January 2009

Dimineața – cred că am mai scris asta – mă trezesc de multe ori cu 5-10 minute înainte să sune deșteptătorul. Mi-e atât de groază de gălăgia făcută de un deșteptător încât, de cele mai multe ori, subconștientul face ce face și mă salvează de vacarm. Încă pe jumătate adormit, am grijă să nu mai sune ceasul apoi depun un efort imens de voință ca să nu mă întorc pe partea cealaltă și să dorm încă vreo două ore.

Mă conving să nu mai adorm și mai stau în pat cele 5-10 minute, până când ar fi trebuit de fapt să mă trezesc. Apoi depun un alt efort de voință ca să mă mobilizez și să-mi torn o cană de cafea. Deschid laptopul să citesc noutățile și savurez cafeaua din recliner. Asta vreun sfert de oră.

Depun un efort de voință și mai mare ca să-mi iau slipul și să merg să fac câteva ture de bazin în loc să rămân prăvălit în recliner. Imaginați-vă doar – cu noaptea în cap, încă adormit, apa destul de rece (că așa e în bazinele de înot). Îmi adun toată voința și mă bag în apă. Înot. Încep să mă simt bine. Apa nu mi se mai pare rece. Începe să răsară soarele. Cu primele raza de lumină constat că afară plouă. Nu mai vreau să mai ies din bazin. Deja mi se pare foarte bine acolo.

Încă un efort de voință ca să ies din apa, să fac un duș și să mă târăsc, prin ploaie, spre lucru. Și tot exercițiul ăsta de voință îl fac înainte de ora 9.

Morala: în pat e mai bine ca în recliner, în recliner e mai bine ca în bazin, în bazin e mai bine ca afară în ploaie.

springer

From → personal

Leave a Comment

Leave a Reply

