Skip to content
Tags

Despre laptopuri

4 March 2009

Care e faza cu laptopurile astea minuscule? Văd că e la modă să ai un laptop cât mai mic cu putință. VAIO sunt foarte populare. Și nu pot să înțeleg motivul pentru care să-ți iei așa ceva. Mie îmi plac laptopurile mari. Pentru că vreau un ecran mare. Să nu îmi stric ochii când citesc/scriu sau fac cine știe ce alte chestii constructive la calculator. Pentru că vreau o tastatură mare. Să pot ține ambele mâini pe tastatură și să pot scrie lejer, fără să-mi înod degetele. Plus că dacă e mai mare, sigur e și mai puternic. Greu de transportat? Măcar nu îl car aiurea după mine peste tot, doar când e necesar. Atunci de ce să investesc într-un mini-calculator de jucărie?

Și, fără nicio legătură, aș vrea să mă întâlnesc cu nenea care s-a ocupat de designul lui Lenovo W500. Să-i dau o palmă. De ce, pentru numele lui Dumnezeu, să inversezi tasta Ctrl cu tasta Fn? De ce? Pentru că orice om care tastează fără să se uite la taste, caută automat cea mai din stânga jos tastă ca să apese Ctrl. Și apasă Fn. Și ați fi uimiți ce combinații de taste reies. Vreau să sar de la un cuvânt la altul (Ctrl + Left/Right) și mă trezesc că dau Back/Forward la browser. Vreau să sar la începutul/sfârșitul unui document (Ctrl + Home/End) și mă trezesc că schimb luminozitatea ecranului. De ce?

From → rant

6 Comments
  1. Hahaha…
    Lenovo… ce gluma buna. Mie mi se pare genial cum pur si simplu sare tasta de deasupra tastei sageata stanga – tot o penalitate de W500🙂🙂 Ah si o chestie de bun simt ar fi sa se poate schimba tastele FN si CTRL intre ele… ca functionalitate bineinteles =)) =)) – chestie prezenta pe la unele laptoape de firma ca optiune in BIOS.

    cat despre faza cu laptopurile minuscule. daca laptop = portabil mi se pare de bun simt. daca laptop = substitute(desktop) atunci e normal sa iti place putin mai mare. chestie de preferinta.🙂

  2. vladr permalink

    Groaznic Lenovo.

    Cât despre laptopuri minuscule, nu zic neapărat să înlocuiești desktop cu ele, dar pe cele extrem de mici nu poți nici citi nici scrie. Atunci ce mai faci cu el? Îți verifici e-mail-ul? Aia poți face și de pe telefon…

  3. majoritatea oamenilor la asta folosesc leptoapele mici: mail + browse

  4. La Lenovo tastele Fn si Ctrl se pot schimba.
    Tastatura e foarte jmechera, dureaza un pic pana ce te acomodezi, insa lucrul asta este valabil cu toate tastaturile.

    La Vaio si Apple cand te apuci sa scrii la ditamai tastele nu nimeresti nici una la inceput. Dureaza si acolo.

    Cea mai mare scarbosenie mi se pare sa umbli la pozitionarea tastelor Insert/Delete/Home/End/PgUp/PgDn asa cum este f la moda la multi producatori. Daca la lenovo m-am obisnuit rapid cu Fn/Ctrl apoi cu mizeria aia de pozitionare … niciodata.

  5. Aaa…cand vad pe cineva cu un laptop mic am mereu senzatia ca ala nu-l foloseste la nimic…

  6. vladr permalink

    Lenovo mi-e laptopul de servici. M-am obișnuit cu Ctrl și Fn. Acum mă distrez când folosesc laptopul personal, că apăs tot pe Fn în loc de Ctrl🙂

    Și da, aceași senzație o am și eu când văd oameni cu mini-laptopuri. Mail-ul ți-l poți verifica pe telefon la o adică și altceva nu cred că poți face cu un Vaio…

Leave a Reply

