Skip to content
Tags

Marcă înregistrată

6 May 2009

E din nou ceva campanie electorală. Nu am înțeles exact dacă se alege șeful orașului sau șeful provinciei sau mai știu eu ce – oricum nu mă interesează pentru că nu am drept de vot. Dar e neesențial. Interesant e că la televizor sunt din nou spoturi “publicitare” în care este prezentat unul din candidați și ni se explică cum respectivul e hoț, prost, nu-i pasă de cetățeni și… atât. Practic tot spotul e ca să nu votezi cu el.

Mă distrează pentru că aici e voie să faci anti-reclamă. Toate reclamele la Honda de exemplu, menționează că Honda e mai bună decât Ford și Toyota și are cel mai mare re-sell value.Toate reclamele la Ford menționează că Ford e mai bun decât Honda și Toyota și are cel mai mic consum de benzină. Toate reclamele la Toyota menționează că Toyota e mai bună decât Honda și Ford și e cea mai bine vândută marcă. Bine, din reclamele astea eu înțeleg să mă orientez spre Mazda, dar asta e altă poveste. O mulțime de reclame se termină cu “produsul nostru e cu 50% mai nu-știu-cum decât produsul lor”.

Unde vreau să ajung e că acum au în sfârșit sens reclamele acelea tâmpite la detergent pe care le vedeam în România. Pentru că aici, când e ecranul împărțit în două, nu e Ariel și genericul detergent obișnuit. Aici e direct Ariel și Tide. X și Y. Se dau nume. E pe față. Se acuză. Aici reclamele la detergent sunt mult mai palpitante.

Și dacă tot vorbesc despre reclame, vreau să spun că este un spot din ăla plătit de stat, de awareness cum se zice, de-a dreptul sinistru. Cică ești pregătit să te descurci 72 de ore fără curent electric? Fără apă? Fără bani? Și atât. Arată niște cerculețe cu 5 ore, 24 de ore, 48 de ore, 72 de ore și niște oameni care stau pe întuneric. Îmi explică și mie cineva ce vrea să însemne asta? Din câte știu eu aici nu sunt uragane sau alte dezastre naturale de acest fel. Teoria conspirației? Ne pregătesc ceva? Distrug civilizația și zic pe urmă “Na, noi v-am arătat la TV, dacă nu ați fost pe fază nu e vina noastră”? Și cum naiba să fii pregătit să stai o săptămână fără curent, bani și apă în mijlocul orașului? Ce să fac? Să-mi iau niște conserve, un butoi de bere și o macetă? Chiar nu pricep rostul spotului. Măcar dacă ar da niște sfaturi utile, de exemplu mașinile Ford sunt mult mai bune ca Honda și Toyota, fiind cu 50% mai pregătite pentru colapsul civilizației.

From → rant

Leave a Comment

Leave a Reply

