Skip to content
Tags

Books

16 May 2009

Am gătat cu Horus Heresy. Cu chiu-cu vai am reușit să termin Descent of Angels. Pe urmă am citit Legion pe nerăsuflate și am înțeles de ce toți cititorii seriei așteaptă un volum scris de Dan Abnett. Pe urmă am citit Battle for the Abyss, care a fost OK. Nu grozav, dar OK. Și am terminat cu Mechanicum.

Mechanicum mi-a plăcut, cu o singură excepție: da, știu că universul Warhammer e inspirat din diferite romane SF clasice și atunci, implicit, ficțiunea construită acest universul aduce când cu Dune, când cu Fundația, când cu Starship Troopers, când cu Jocul lui Ender etc. etc. Dar nenea Graham McNeill, ce ai făcut tu cu peștera dragonului cu o “geometrie ciudată” se cheamă plagiat. Capitoulul 3 din Tha Call of Cthulhu de H. P. Lovecraft all over again. Păi treabă-i asta?

Și cu asta am terminat pentru moment cu Horus Heresy. Mai este un volum dar ăsta e de povestiri așa că nu mă grăbesc să-l citesc. Următorul, Prospero Burns, tot de Dan Abnett, apare mai încolo. Singura chestie nasoală e că, din moment ce romanele sunt scrise de mai mulți autori, lumea cumpără și Warhammer are o poveste destul de complexă, cine știe când se va termina seria. Probabil nu se va termina cât timp Games Workshop face profit din ea, deci voi mai citi câțiva ani buni noi apariții.

Am mai citit și The Forever War de Joe Haldeman. Voiam să-l citesc de mult. Este, într-adevăr, un clasic. Bine, paralela cu războiul din Vietnam nu mai e de actualitate, dar încă se poate aprecia idea autorului.

Ce urmează? Păi mai am ceva cărți necitite prin bibliotecă – Agents of Artifice, mai am câteva povestiri de Lovecraft din antologia despre care am scris mai demult și pe urmă… Nu știu. Ar fi cazul să mai învăț ceva. Probabil o carte tehnică.

From → books

Leave a Comment

Leave a Reply

