Skip to content
Tags

Bănci și telefoane

16 June 2009

M-am gândit să scriu una bună și una mai puțin bună despre Canada. Serviciile bancare și serviciile de telefonie mobilă. Încep cu cea bună:

Bănci

Venind din România, nici nu-ți vine să crezi ce servicii bancare sunt în Canada și în State. Păi în primul rând nu sunt comisioane pe mai nimic. Nici vorbă să îți ia banca bani dacă vrei să te uiți cât mai ai în cont sau să scoți cash de la bancomat. Să nu mai zic de comision de administrare sau comision pentru online banking sau te miri ce alte comisioane se mai percep în România.

Și dacă tot am pomenit de online banking, trebuie să spun că aici este, într-adevăr, un serviciu excelent. Și nu neapărat pentru că pot să-mi transfer bani dintr-un cont în altul din două clickuri (fără comision). Cel mai mult m-a impresionat sistemul de plătit facturi pus la dispoziție. Eu de exemplu trebuie să plătesc lunar cablul TV și o dată la două luni curentul electric. Abonamentele astea au asociate un număr de cont în care pot transfera banii online. Cam așa se plătesc facturile aici. Încă mi-e scârbă când îmi aduc aminte cum stăteam la cozi în Timișoara la curent și la cablu cu pensionari care se înjurau că și-au furat unul altuia rândul.

Așa că serviciile bancare, nota 10 – online banking cum trebuie să fie în mileniul trei (la bancă merg doar dacă trebuie să încasez cecuri) și fără comisioane.

Telefoane

Cu telefoanele mobile treaba stă puțin altfel. Mi se par foarte exagerate tarifele și mai ales serviciile pe care încasează bani. Adică plătești când suni și cânt trimiți SMS-uri. Până aici e normal. Dar plătești și când ești sunat și când primești SMS-uri. Mai puțin ce-i drept, dar totuși. Mi se pare că nu prea are sens.

Altă chestie pe care a observat-o soția a fost că se taxează o sumă lunar ca să poți suna gratis la 911. Adică serviciul gratis de urgență e gratis pentru că plătești lunar nu-știu-cât.

Și pre-pay aici e cam așa: minim 20$ și trebuie să-i consumi într-o lună sau rămâi fără ei. Sau, ca să prelungești perioada în care poți folosi creditul, mai trebuie să plătești la sfârșitul lunii încă minim 20$. Și nici nu te anunță exact când rămâi fără bani. Primești un mesaj ambiguu, de genul “creditul va expira curând” și dacă nu ești pe fază rămâi fără el.

Așa că eu nu mai am mobil de când am ajuns aici. E mai ieftin liniște așa.

From → rant

3 Comments
  1. daca stai si te gandesti putin cum sta treaba cu telefoanele ai sa vezi ca e normal sa plateasca ambele endpointuri. pentru ca ambele folosesc reteaua😉
    la sms-uri mi se pare cam penal, pentru ca nu ai optiunea sa nu le primesti. asa ca cineva prost [intentionat] iti poate umfla factura trimitandu-ti sms-uri.

    legat de banci, nu stiu cum statea treaba in timisoara, dar eu in bucuresti imi plateam toate facturile la ‘bancomatele’ ING. Deci se poate si la noi. Si exista si la noi ebanking, insa sincer mie mi-a fost frica sa il folosesc, stiind cat de profesionisti is astia de pe la noi🙂🙂

  2. vladr permalink

    Păi cu telefoanele e aiurea de tot, mai ales că aici e la modă telemarketing. Primești telefon de la un număr necunoscut și te gândești că cine știe cine te caută. Și până îți dai seama că vor doar să-ți vândă X și Y mai ești și taxat.

  3. eu am telefonul mobil de 7 luni si nu m-a cautat nimeni sa imi vanda ceva. poate e si din cauza faptului ca nu imi dau numarul in stanga si in dreapta.

Leave a Reply

