Skip to content
Tags

Note to Self

2 July 2009

După cum ziceam, ieri am petrecut ziua Canadei împreună cu prietenii noștri români. Și la un moment dat am ajuns să discutăm despre Canada, România, patriotism etc. Eu nu vreau să mă mai întorc decât în vizită. Și sunt îngrozit să nu cumva să fiu afectat, cum se zice, de layoffs și trimis înapoi. Și în discuția respectivă, s-au adus câteva argumente pro-România și multe contra. Oricum, cu toții am plecat din țară și nu de bine ce ne era.

Și după discuția respectivă am venit acasă și am citit niște bloguri scrise de români. Și spun “note to self” ca să nu cumva să uit de ce am plecat și să nu uit că lucrurile care aici sunt normale în România nu sunt.

Tudor Galos scrie aici despre un biet copil care a murit în spital, din cauza medicilor. Și poliția nu are voie să conducă o anchetă pentru că procurorii sunt prieteni cu medicii respectivi și pentru că acțiunea se desfășoară în România. Cică părinții sunt de vină.

Arhi scrie aici despre o tanti care a călcat o fată cu mașina, cu poliția lângă. Poliția era ocupată să dirijeze traficul. Tanti a câștigat procesul și nu face o zi de închisoare. Pentru că are bani. Și pentru că acțiunea se desfășoară în România.

Pentru că după ce stai și numai un an aici și te dezveți de incorectitudine, de corupție, de dat șpăgi și toate celelalte componente ale sistemului din România, începi să uiți. Pentru că, în discuția pe care am avut-o, nu m-am gândit la chestiile astea. Am adus alte argumente. Ca și cocalarii cu două cefe, în trening și cu lanț de 10 kile la gât. Sau covorul de coji de semințe care acoperă trotuarele din toate orașele. Sau manelele care se aud ca muzică de fundal peste tot. Și alte mizerii de genul. 

Așa că note to self: sunt alte chestii mult mai grave care se întâmplă acolo și sunt atât de aberante că riști să uiți de ele când te trezești trăind într-o lume normală. Uiți de ele pentru că par (și sunt) fără sens. Și după ce citești chestii de genul, îți aduci aminte. Și ești și mai convins că ai luat decizia corectă – de a pleca definitiv.

From → rant

One Comment
  1. Mircea permalink

    nu mi se pare ca pui problema intr-un mod corect. alegand sa te uiti la chestii nasoale si retraind amintiri neplacute nu iti faci nici un serviciu.
    da, nimeni nu pleaca de prea mult bine. insa poate sunt unii care pleaca pentru ca vor mai mult, mai repede. poate unii au de gand sa se intoarca intr-o zi si sa puna umarul la reconstructie.
    mi se pare extrema pozitia de “gone for good”. chiar daca numai pentru faptul ca daca te vede careva de pe la diverse servicii ale statului de pe aici s-ar putea sa ajungi in locul ala ingrozitor de care iti este frica :))

Leave a Reply

