Skip to content
Tags

De citit

23 July 2009

Deadline-ul e mâine așa că pot să mă apuc din nou de blogat pe idea că ce n-am terminat de făcut până azi nu mai termin🙂 Încep cu cărțile, pentru că de citit nu m-am lăsat, chiar dacă nu am mai avut timp nici de bicicletă, nici de șah, nici de WH40K…

Am terminat The Call of Cthulhu and Other Weird Stories, de H. P. Lovecraft. Super tare. Culoarea căzută din cer e o povestire pe care am citit-o acum mult, mult timp într-un Almanah Anticipația și am recitit-o cu mare plăcere. E una dintre cele mai bune povestiri a autorului și o recomand cu căldură.

Am citit și Agents of Artifice, fantasy din universul Magic the Gathering. Din nou am doar cuvinte de laudă, lectura m-a captivat. Se pare că Wizards of the Coast angajează niște autori buni pentru romanele lor – până acum nu m-a dezamăgit nicio carte. E drept, nu am citit decât Agents of Artifice și romanele din seria Timespiral (Timespiral, Planar Chaos și Future Sight). Nu știu exact cât de bine le-ar înțelege cineva care nu are tangență cu jocul dar mi-e mi-au plăcut foarte mult.

Nu pot spune același lucru despre Tales of Heresy, antologia de povestiri din universul Warhammer. Am citit-o și pe asta ca să pot spune că am terminat cu seria Horus Heresy, cel puțin până apare următorul roman, dar nu am fost foarte încântat. Aici chiar se simt diferențele între autori. E hit or miss cum se zice. Unele bune, unele proaste, și aici mă refer atât la povestirile din antologie cât și în general, la romanele din serie.

Rămas fără cărți, m-am apucat să recitesc povestirile lui Stephen King din Just After Sunset. Și așa, după câteva povestiri, am realizat că trebuie să merg să caut ceva cărți noi.

Inițial am zis că ar trebui să mai citesc ceva tehnic dar am parte de destul tehnic la lucru în ultima vreme, așa că am căutat ceva recreațional. Fiind puțin sătul de autori obscuri, am zis să merg la sigur, așa că am luat două clasice: A Scanner Darkly de Philip K. Dick și 1984 de George Orwell. Philip K. Dick e un autor foarte bun care, după cum cred ca am mai scris, mă enervează la culme. Pentru că niciodată nu îți poți da seama la sfârșitul unei povești cât a fost real și cât a fost iluzie. Am citit vreo 4-5 romane scrise de el și cam în toate e așa. Dar acum am avut chef să mă enervez puțin🙂 Oricum, am văzut și filmul făcut după carte. E o animație în genul Waking Life. Și dacă tot e vorba de văzut filmul, 1984 l-am văzut de vreo 2-3 ori și m-am gândit că ar fi cazul să citesc și cartea, recunoscută ca un clasic al genului – țineți cont că omul a inventat, printre altele, conceptul de Big Brother. Și fiindcă tocmai (re)citisem câteva povestiri de Stephen King, am cumpărat și Nightmares and Dreamscapes, altă antologie. Așa că acum am ce citi.

From → books

2 Comments
  1. 1984: cartea nici nu se compara cu filmul (cartea >>> filmul) firul gandurilor este mult mai puternic decat orice imagine🙂

  2. vladr permalink

    De obicei cartea >>> filmul. Nu știu de câte ori s-a întâmplat să citesc o carte și să spun că filmul mi-a plăcut mai mult. Și din cât am citit până acum, Ingsoc e doubleplusgood🙂

Leave a Reply

