Skip to content
Tags

SciFi

2 August 2009

Am citit pe nerăsuflate 1984 de George Orwell. Bestială cartea. Bestială. De la Big Brother care te privește din perete până la camera 101, efectiv n-am putut-o lăsa jos din mână. Nici nu am ce scrie mai mult despre 1984. E o carte pe care o recomand oricui.

Tot pe nerăsuflate am citit și A Scanner Darkly, de Philip K Dick și m-a impresionat. În primul și în primul rând mi-a plăcut pentru că, spre deosebire de restul cărților sale, asta chiar nu se termină ambiguu – e clar că personajul principal își pierde mințile🙂 E interesant pentru că, pe parcursul cărții, în timpe ce substance D îi distruge creierul, observi cum devine încet-încet tot mai incoerent și detașat de realitate. Sunt amuzante și dialogurile aberante pe care le poartă personajele sub influența drogurilor. E și mai interesant faptul că autorul spune că s-a inspirat din realitate (domnul Dick era junkie) și că majoritatea dialogurilor respective chiar au avut loc. Bine scris, amuzant și tragic.

Mai puțin pe nerăsuflate am citit și Forge of God a lui Greag Bear. Nu aș putea spune că e proastă, dar nici cea mai grozavă. Am fost puțin dezamăgit. Nu cred să mai fi citit vreun roman al autorului până acum, dar am citit multe povesitri/nuvele care mi-au plăcut. Blood Music (nu romanul, povestirea) a fost foarte reușit. Hardfought, care nu știu exact dacă e povestire sau nuvelă – am citit-o într-un Almanah Anticipația – mi-a plăcut atât de mult încât am recitit-o de două ori. Forge of God în schimb nu m-a impresionat.

Mai am de citit, din ce am cumpărat recent, povestirile lui Stephen King din Nightmares and Dreamscapes și Anvil of Stars, continuarea la Forge of God, de care, sincer, nu prea am chef să mă apuc. Mi-a venit un chef să citesc niște cărți foarte bune, așa că momentan recitesc Spook Country a lui William Gibson. Și mă bate gândul să recitesc Cryptonomicon.

Wishlist-ul curent (adică ce voi cumpăra când voi găsi în Chapters): The Man in the High Castle și The Three Stigmata of Palmer Eldritch, ambele de Philip K. Dick și Rendezvous with Rama de Arthur C. Clarke.

From → books

Leave a Comment

Leave a Reply

