Skip to content

Cultural/culinar

7 September 2009

Am un coleg de echipă turc. E musulman așa că de câte ori am ieșit în oraș a trebuit să mergem la restaurante turcești pentru că el nu are voie să mânce porc și nimic derivat din porc și alt fel de carne doar halal. Dar nu mă pot plânge, am mâncat kebab, baklava și multe alte bunătăți. Bucătăria turcească e super.

Aici vine partea culturală – vineri m-a întrebat dacă știu ce e Ramadan. I-am zis că nu știu exact. Cică se ține post o lună în sensul că nu ai voie să mânci nimic de când răsare soarele până când apune. Bun. Pe urmă m-a întrebat dacă știu ce e Iftar. I-am zis că habar n-am. Cică după ce apune soarele tragi un ospăț la care inviți familie și prieteni. În momentul ăla mi-am dat seama încotro se îndreaptă discuția😀

Așa că ieri seară am fost, împreună cu soția, la un Iftar și m-am ghiftuit cu mâncare turcească. Asta e partea culinară – supă de linte, sarmale, kebab, revani… tot felul. Toate super bune. La sarmale nu pun link dar erau destul de diferite de ale noastre. În primul rând că nu erau umplute cu porc, erau umplute cu orez, în al doilea rând că aveau altă formă. Cică în Turcia cu cât sunt rulate mai subțiri cu atât sunt mai reușite.

Atât îmi pare rău că noi nu-l putem invita la o porție de sărmăluțe românești, o friptură de porc și un pahar de pălincă.

From → personal

Leave a Comment

Leave a Reply

