Skip to content

Despre sport

3 October 2009

Am scris acum vreo lună jumate că m-am făcut sportiv. Deh, vreau să dau jos din burtă pe când vin în România. Am zis că nu insist asupra subiectului pentru că nu știu cât o să mă țin de treabă dar se pare că m-am ținut până acum și probabil că nu mă voi lăsa pâna la sfârșitul lui noiembrie. Atunci se schimbă treaba pentru că trebuie să-mi fac operație ca să-mi scot măselele de minte, pe urmă vin în vacanță în România și pe urmă mă mut în sfârșit în Redmond. Așa că atunci pun pauză. Dar până atunci rămân sportiv, așa că pot scrie ceva despre asta🙂 Plus că am impresia că e un subiect “la modă”. Apare pe multe bloguri pe care le citesc: Tudor Galos a scris mai multe posturi despre cum a slăbit/slăbește, Arhi colecționează obiceiuri sănătoase, VisUrât a făcut turul Ardealului cu bicicleta (super tare)…

Față de cât sport făceam înainte să plec din țară – zero – aici oricum am fost mult mai activ. Ambele apartamente unde am stat – locuința temporară din Downtown și apartamentul din Richmond unde locuiesc în prezent – au bazin de înot pentru locatari, așa că inițial am înotat mult. Doar că atunci când ne-am mutat clădirea abia fusese construită și aveam mai puțini vecini. Cu timpul s-au mutat mulți aici și bazinul de înot e mai tot timpul plin. Și mie nu-mi place așa, să înot în aglomerație.

Așa că primăvara mi-am luat bicicletă. Am început cu plimbări mai mici, prin zonă, și am ajuns la excursii destul de lungi (câteva zeci de kilometri). Plus că vara am mers la servici cu bicicleta. Problema aici e cu vremea. De multe ori plouă. De multe ori e înorat și arată ca și cum ploaia ar putea să înceapă din clipă în clipă. Așa că în ultima vreme am mai rărit și plimbările cu bicicleta.

Dar când m-am făcut cu adevărat sportiv a fost pe la mijlocul lui august, după ce m-am suit pe cântar. Am zis că nu se mai poate așa. Ca norocul, avem și o mică sală de fitness în clădire. Nu mare lucru – 2 ellipticals, 2 biciclete, 2 treadmills și un aparat cu greutăți unde se pot face diferite chestii. Așa că am început să fac cardio 30 de minute aproape în fiecare zi și m-am apucat să “trag de fiare”. Cu rezultate.

Și după ce m-am făcut așa sportiv, ca să mai alung din monotonie și să fac ceva ce mi-am dorit de câțiva ani dar n-am găsit unde, am căutat un curs de mixed martial arts. Și, ca norocul, e o sală la 5 minute de unde stau. Așa că de o lună merg de trei ori pe săptămână la o oră de Muay Thai și o oră Brazilian Jiu Jitsu. Și mă întorc cu o grămadă de vânătăi de fiecare dată, dar îmi place la nebunie.

Cel mai greu este primul pas. Mobilizarea. Dacă ești obișnuit să stai cu burta în sus la televizor, ți se pare criminal să mergi să înoți/pedalezi/alergi. Ți se pare obositor (vorbesc din experiență). Dar după ce încerci de câteva ori devine o plăcere. Cel puțin așa s-a întâmplat pentru mine. Da, am o zi super obositoare și stresantă la servici. Dar uit de toate grijile într-o oră de BJJ – când ești prins într-un chokehold nu te mai gândești la deadlines și alte cele. Sau se mai întâmplă să lucrez de acasă la cine știe ce și când nu iese nimic, dau o fugă până jos și alerg jumătate de oră pe treadmill. Revin fresh. Așa că pot spune că nu e greu. Trebuie doar încercat.

From → personal

Leave a Comment

Leave a Reply

