Skip to content

Mulți înainte!

5 October 2009

Astăzi am făcut un an de când lucrez la Microsoft. Un an. Extraordinar ce repede trece timpul. Oricum, a fost un an grozav. Am învățat o mulțime de chestii, am lucrat cu niște oameni super și cu niște tehnologii super.

Nici nu mai știu exact dacă am dat pe blog detalii despre echipa din care fac parte așa că dau câteva acum (cu grijă să nu încalc NDA-ul🙂 ): lucrez la AdCenter. AdCenter e platforma de online advertising de la Microsoft – servim reclame pe Bing, pe mobile etc. AdCenter e mare. Una din multele echipe din AdCenter e RnR – Revenue and Relevance. Adică echilibrul dintre venitul generat pentru companie și relevanța pentru utilizatori. Despre relația relevanță/venit se pot scrie multe, nu am să scriu acum. Atât doar că avem multe sisteme care lucrează împreună pentru asta, principalul de care se ocupă echipa mea fiind sistemul care face predicții – pentru o anumită căutare și alți parametri, se fac predicții pentru a determina care reclame au șansa cea mai mare de a primi un click de la utilizator. Mai are rost să spun că e tehnologie cutting edge? Că am avut ocazia să colaborez cu echipe de research din Cambridge și Beijing? După cum ziceam, a fost un an grozav.

Pe lângă asta, am scris de la zero un sistem care e deja de jumătate de an în producție și sunt responsabil de el, am aprofundat cunoștințele de SQL Server, am învățat cu ce se mănâncă Integration Services, am învățat puțin Perl, am lucrat cu platforme de cloud-computing, calcul distribuit, algoritmi de predicție, data mining și analiză statistică, am învățat despre project management și software development lifecycle… și multe altele. Prea multe ca să mi le amintesc acum. Da, îmi iubesc meseria. Sper doar ca anul următor să fie cel puțin la fel de interesant.

From → personal

Leave a Comment

Leave a Reply

