Skip to content
Tags

Am gătat cu treaba

7 November 2009

Plus minus câteva chestii care trebuiesc finisate, simt vacanța din ce în ce mai tare. Luni și marți la lucru să pot pune punct și pe urmă urmează bine-meritatul concediu (n-am mai avut unul de anul trecut). Așa că pot spune că am gătat. Sau nu? În ultimele săptămâni, două persoane cu care vorbeam mi-au spus că nu știau ce înseamnă expresia “a găta”. Că și-au dat seama din context, dar că nu au mai auzit-o până acum. Bine, de existat există (DEX Online zice – GĂTÁ vb. v. epuiza, isprăvi, încheia, sfârși, termina.) dar sunt curios, e regionalism? Mie nu mi se pare. Adică gataa gătagătat – îmi sună foarte natural și, cel puțin de unde vin, sunt folosite toate. Adevărul e că nici nu mă pricep atât de bine la gramatică, mai ales dacă nu e independentă de context (geek joke). Dar totuși. Am zis că am gătat treaba, nu că am mâncat crumpeni. Dacă aș fi zis că am mâncat crumpeni, atunci da, nu m-ar fi surprins să nu știe toată lumea că de fapt crumpenii sunt barabule🙂

 

From → rant

One Comment
  1. vezi ca sursa explicativa a cuv. este de fapt dictionarul de sinonime:) se prea poate sa nu fie regionalism, insa ar trebui sa devina, pentru ca muntenii nu folosesc ”a gata” pentru ”a termina”…cel putin in Bucuresti nu am auzit pe nimeni pana acum….poate ma insel eu:)) ar mai trebui sa isi dea si altii cu parerea, poate ne edifica careva pana la urma!

Leave a Reply

