Skip to content

Electrocasnice

9 November 2009

Nu mă mai înțeleg bine cu electronicele din casă. De loc. În primul rând, ce mă enervează cel mai tare, e că bipăie. Cuptorul cu microunde, după ce a gătat de încălzit, începe să bipăie. Dacă pun ceva mâncare acolo, oricum iese atât de fierbinte că nu poate fi mâncat în următoarele 5-10 minute. Și poate aș vrea să las mâncarea în cuptor că mă uit la televizor la ceva interesant. Sau tocmai m-am tolănit în pat. Dar nu. Cuptorul cu microunde bipăie de zici că e capătul lumii. Aș vrea să port o discuție cu cine l-a proiectat.

Bine, cuptorul nu e problema cea mai mare pentru că oricum nu-l folosesc atât de des. Nemesisul meu este mașina de spălat vase. O urăsc! Mașina de spălat vase, la fel, după ce și-a terminat treaba, începe să bipăie. Tare. Nu poți să o ignori. Trebuie să lași baltă orice faci și să o deschizi că parcă se topesc vasele dacă mai stau acolo 5 minute. Unde mai pui că durează o grămadă până gată de spălat așa că sunt șanse foarte mari să te prindă cu bipăitul fie când tocmai te-ai așezat în pat, fie când ești la WC, fie când e finalul filmului.

Cine s-a gândit, când a construit mașinăriile astea infernale, că treaba trebuie totdeauna încheiată cu alarme? Noroc că mașina de spălat nu face la fel, că nu știu ce mă făceam. După ce mă mut în State, am hotărât că primul lucru pe care îl fac e să-mi iau o șurubelniță și să reduc toate electrocasnicele la tăcere.

Și ajung la preferatul meu din ultimele zile – aerul condiționat. De fapt panoul ăla mic cu care poți să programezi aerul condiționat. E atât de deștept încât poate regla temperatura în funcție de oră, zi, poate ține minte programele anterioare etc. Cel puțin asta am înțeles eu din manual și din rotița aia cu zece opțiuni. Cum noi am vrea temperatură constantă în casă însă, am trecut rotița aia pe Manual. Simplu până aici? Așa am crezut. Pe urmă poți să-ți alegi ce temperatură ai vreau și ai un ecran care îți spune cât ai vrea tu să fie și cât este de fapt. Și mai ai încă un buton pe care îl poți pune în patru poziții – Auto, Răcire, Încălzire și Oprit. Citind opțiunile, mă gândesc că Oprit înseamnă să nu mai meargă, Răcire/Încălzire să răcească dacă e mai/încălzească dacă e mai frig decât temperatura aleasă și Auto ca să încălzească sau răcească cum îl duce capul, în final menținând temperatura pe care am ales-o. Așa că l-am pus pe Auto și – surpriză – ba ne trezim că ne coacem încet ba că dârdâim de frig. Și când mă uit la ecranul ăla văd o chestie de genul – eu aș vrea 23 de grade, de fapt sunt 18 grade și aerul condiționat, în prezent, răcește. WTF much? Încep să regret că nu mi-am continuat studiile pentru că, recunosc, cu rușine, nu știu să programez aerul condiționat. Și am terminat informatica. Poate, dacă eram PhD, tainele micului panou mi-ar fi fost dezvăluite.

A început să-mi fie cald. Merg să depanez.

From → personal

2 Comments
  1. esti norocos cu cuptorul

  2. foarte bun

Leave a Reply

