Skip to content

Rasiști

12 December 2009

Am fost la ambasadă cu soția și ne-am luat vizele pentru State. Lejer. Interviul a mers cam așa – tipa se uită că aplic pentru L1 (transfer în companie) și îmi spune “Lasă-mă să ghicesc, lucrezi la Microsoft.” Am mai explicat cum majoritatea angajaților din Canada după un an merg în State cu L1. I-am spus că da. A răsfoit 10 secunde formularele, i-a spus că îi place tricoul meu (am un tricou pe care e desenat un ren și sub el scrie Vancouver), pe urmă a întrebat-o pe soție cum și-a rupt piciorul și a zis că viza e aprobată. Atât.

Pe mine m-au obligat tipii care mi-au întocmit dosarul să aduc diploma de la facultate în original, de m-am dus până în România după ea. Am întrebat dacă nu vrea să vadă diploma sau certificatul de căsătorie sau unul din multele acte care le-am cărat după mine. A zis că nu. Că cer să se uite la astea doar dacă pare ceva dubios și nu e cazul.

Pe de altă parte, un coleg indian mi-a povestit că i-au cerut toate actele și l-au și întrebat ce face și de ce vrea să se transfere și câte altele.

Și la graniță la fel. Până acum nu am avut niciodată probleme să intru în State. Alt coleg indian mi-a povestit că totdeauna are. Îl caută în bagaje și te miri ce altceva. Chiar dacă locuiește de ani buni în America și doar vine din vacanță. El as spus că e pentru că are “the wrong color”. La fel și colegul meu de echipă turc. Când am fost împreună în State am trecut prin vamă în 5 minute. Când a fost singur, vameșii i s-au uitat în mașină.

De aici concluzionez că, dacă nu ar fi atâtea organizații care să se ocupe cu drepturile omului, sunt convins că America ar avea două ambasade – ambasada pentru albi creștini, unde vizele se dau aproape instantaneu și ambasada pentru restul, unde vizele, preferabil, nu se dau deloc. Da, sunt rasiști. Dar nu au voie să spună asta. Ca să poate spune că e coincidență că dacă nu ești alb ești ales pentru “un control aleator”.

Adevărul e că nu prea am de ce să mă plâng, eu fiind alb și creștin. Atât doar că nu-i frumos. Doară ei au inventat politically correct-ul.

From → true story

Leave a Comment

Leave a Reply

