Skip to content

Mi-am cumpărat mașină!

2 January 2010

Astăzi mi-am cumpărat mașină. Nu știu cum să scriu acest post ca să nu pară că vreau să mă laud (cum m-am lăudat ieri ce telefon “jmecher” mi-am luat), dar adevărul este că sunt foarte entuziasmat. Asta pentru că, venind din România, unde nu mi-am permis multe chestii, în Canada am făcut economii. În Canada mi-aș fi permis una-alta, dar, știind că mă mut în State în curând, m-am abținut. Așa că nu mi-am cumpărat mașină, nu mi-am cumpărat telefon, nu am făcut investiții.

Și am ajuns în sfârșit în State. Am spus că aleg una din următoarele variante: fac un leasing la o mașină pentru vreo doi ani până strâng bani să-mi iau ce îmi doresc (cu dezavantajul că plătesc o rată lunară doi ani și rămân cu nimic), cumpăr o mașină ieftină, cu consum mic, pentru navetă, și o vând peste câțiva ani când îmi permit ceva mai cool sau îmi cumpăr o mașină cu care să rămân mai mult de 2-3 ani. Prima opțiune a picat pentru că – chestie de mentalitate – nu vreau să dau o grămadă de bani și să rămând cu nimic la final. A doua variantă a picat pentru că soției nu i-a convenit idea, să fac un credit, să achit cine știe cât la o mașină și să o vând pe urmă. Am rămas cu opțiunea 3.

Aici apare prima dilemă: mașină nouă sau second. Nu am vrut second. Nu am vrut second pentru că o mașină second are șanse mult mai mari să îți facă probleme (să te lase în drum) decât una nouă. În România am condus Dacia Nova și aici chiar nu mai vreau să trăiesc cu frică de fiecare dată când mă urc la volan. Deci mașină nouă. Ce fel de mașină? Una așa-și-așa nu mi-ar fi convenit – ar fi intrat la punctul 2, mașină pe care să o vând când îmi permit ceva mai calumea. O mașină de care să fiu mulțumit ani buni ar fi fost fie una sport, fie una de lux (cât-de-cât, nu Rolls-Royce). Sport: muscle car american sau o mașină mică și rapidă gen Volkswagen Golf? Mi-am dorit mult un Mustang dar nu prea îmi vine să stau pe sute de cai putere blocat în trafic, cu un consum pe măsură. Pe cealaltă parte, o mașină mică și performantă nu prea este family car, și, dacă nu știați, îmi doresc să devin tată în viitorul cât mai apropiat. Așa că am rămas cu ceva mai luxos. Mi-aș fi dorit mult Lexus dar adevărul este că nu îmi permit. Așa că, în final, am ales o mașină relativ luxoasă și în buget: un Volkswagen Passat.

Azi am semnat câteva hârtii, mai am de semnat câteva luni, dar sunt fericitul posesor al unui nou Passat. După ce iau mașina îmi deschid un cont pe Hi5 și îmi trag niște poze la volan (vorbind la HTC😛 ), să moară dușmanii de ciudă și să apar pe cocalari.com. Sau nu. Oricum, sunt foarte fericit – mi-am cumpărat mașină.

From → personal

3 Comments
  1. S-o foloseşti sănătos!

  2. vladr permalink

    Merci!

  3. sa o stapanesti sanatos🙂 daca nu are piele si trapa nu e luxoasa… hahaha.

    passat-ul e o masina faina insa o sa te rupa service-ul. cam la toate masinile nemtesti service-ul e buba cea mare.

    legat de family car: minivan-ul e family car, nu passat-ul🙂🙂 hahaha

Leave a Reply

