Skip to content

Mobile

2 January 2010

Dacă mi-ar fi trecut prin mână ceva telefoane mobile grozave, postul ăsta ar fi fost un review la noua mea achiziție. Dar, cum nu este cazul, voi scrie un articol personal. Asta pentru că, deși sunt un geek și îmi plac gadget-urile, nu am avut o experiență vastă cu telefoanele mobile.

Primul meu telefon a fost un Philips. Asta acum mulți, mulți ani, când venise moda mobilelor și după ce toți colegii de clasă aveau unul. M-am rugat de părinți până mi-au luat și mie unul ca să fiu în rând cu lumea. Din nefericire l-am pierdut destul de repede – cred că mi l-a furat cineva din buzunar. Oricum, ăsta a fost primul meu mobil – nu mai știu exact numele modelului, avea un LCD cu 2 linii de text, era micuț și gros. Semăna cu Alcatel One Touch Easy care apăruseră tot cam pe atunci.

Pe urmă am stat puțin fără, până mi-am convins părinții că dacă îmi iau altul voi avea grijă să nu rămân fără el. Așa am primit, cadou de majorat dacă îmi aduc bine aminte, un Nokia 3310. Ăsta, deși nu era cel mai ultimul răcnet mobil, mi-a plăcut mult. În primul rând – și oricine care a avut un 3310 poate să confirme – era un telefon rezistent. L-am scăpat pe jos, l-am udat, l-am chinuit în fel și chip și tot a funcționat. Alt mare plus a fost interfața – număr minim de butoane și meniu foarte intuitiv. De curând mi-am amintit de asta, când mi-a împrumutat mama în România un Sony-Ericsson K nu-știu-cât cu multe, multe butoane și un meniu foarte încâlcit. Plus că trebuie să amintesc, cu nostalgie, de Snake🙂 Telefonul ăsta l-am avut câțiva ani, până râdea lumea când mă vedea cu el. Adică și telefoanele alea care le dădeau firmele gratis când îți făceai abonament erau mai mici și mai deștepte ca el.

Atunci m-am hotărât să-mi cumpăr și eu un telefon mai drăguț. Problema era că eram pe buget de student, așa că m-am mulțumit cu un Motorola V220. Nu au murit dușmanii de invidie când m-au văzut cu el, pentru că deja apăruse Motorola RAZR, dar măcar era un pas înainte față de Nokia 3310. Și cu el am stat până am plecat din România anul trecut. Mi-aș fi dorit mult un smartphone, dar prețurile erau MARI.

În Canada am stat fără mobil, am zis că nu vreau să-mi fac abonament. Aveam încă Motorola dar nu l-am folosit. Și așa am ajuns săptămâna trecută la AT&T în Redmond să îmi cumpăr un telefon. Și mi-am luat un HTC Tilt 2, de care sunt foarte mulțumit. Am ales HTC din mai multe motive. În primul rând iPhone e prea popular și eu sunt nonconformist😛 . În al doilea rând, mi-a plăcut din totdeauna design-ul la HTC-uri ca mobile cu tastatură (personal mi se par oribile Blackberry-urile de exemplu). În al treilea rând, am avut încredere în colegii de la Windows Mobile și am mers cu WinMo 6.5 în loc de Android, iNuȘtiuCum sau altele.

Și deocamdată sunt încântat. Touchscreen (telefonul are și stylus încorporat) cu Touch Flow 3D și tastatură QWERTY. A venit cu Office Mobile, Outlook Mobile pe care l-am conectat într-un minut la Exchange așa că am mail și calendar pe telefon (angajații Microsoft adoră să își verifice non-stop mail-ul), Internet Explorer… Multe, multe chestii grozave.

După cum spuneam, venind de la 3310 și V220, poate sunt ușor de impresionat. Dar am fost impresionat: am primit un email care conținea un număr de telefon. În Outlook de pe PC (deci și în mesajul în sine), era plain text. Pe HTC, Outlook l-a recunoscut ca număr de telefon și l-a afișat ca hyperlink. Am dat click pe el și a format numărul. După ce am vorbit m-a întrebat dacă vreau să fie adăugat în agendă. Un pas mare. De la browser-ul de pe V220 care știa doar WAP, la full HTML-browser cu Flash player și tot tacâmul. Până acum l-am folosit mai mult ca PDA decât ca telefon (mail, citit blog-uri). Oricum, foare frumos.

From → personal

Leave a Comment

Leave a Reply

