Skip to content
Tags

Imobiliare

10 January 2010

Mai scriu una despre capitalism. Mai exact cum e cu imobilirarele în Redmond. Eu nu m-am stresat cu găsitul unui apartament încă pentru că mai avem locuință temporară o lună și am avut altele pe cap. Dar soția s-a interesat și mi-a explicat cum stă treaba. Am și fost să vedem un apartament și da, sunt enervanți.

Treaba stă în felul următor: Redmond e plin de complexuri de apartamente de calitate inferioară la un preț imens. Bine, aici când zic calitate inferioară nu zic că nu ai apă sau curent sau geamuri. Dar sunt mici neajunsuri – ba nu e destul spațiu cât să ne încapă mobila, ba sunt pereții atât de subțiri că auzi tot ce mișcă vecinii… chestii din astea.

Complexurile astea au anunțuri pe internet cu apartamente, dar pe internet prețul e întotdeauna mai mic decât cel cu care vor să-ți închirieze. E mai mic ca să atragă clienți. Că mno, când vezi două dormitoare, suprafață cât încape și preț super mic, mergi să te interesezi. Și când ajungi acolo îți spun că le pare rău, dar nu mai au apartamentul ăla de pe internet. Au unul asemănător, cu 200 de dolari mai mult.

Pe urmă vezi apartamentul și ai vrea să te mai gândești, să vizitezi și alte complexuri… Ți se spune că mai au doar un apartament sau două libere și deja le-au vizitat și alții și ăia au spus că se hotărăsc azi. Adică scoate repede niște bani și nu te mai gândi că dacă stai să te gândești rămâi pe dinafară. Mie mi se pare o mare mizerie.

Plus, cea mai nasoală chestie, cică nu vor să îți arate apartamentul în care urmează să te muți. Chiar și după ce dai un avans și ești pregătit să îl închiriezi. Totdeauna apartamentul respectiv este în plin proces de curățare și îți arată unul “asemănător”. WTF? Cum să dai bani și să semnezi un contract și să nici nu vezi unde te muți până în ultima clipă? Mie îmi lasă o impresie foarte proastă treaba asta. Adică mult marketing – să te agațe, să te convingă, să nici nu știi pe ce dai banii. Și calitatea e mult mai slabă din câte am văzut față de ce aveam în Canada. Asta pentru că aici totul a fost contruit ca o afacere pentru noii angajați de la Microsoft – locuințe ieftine la prețuri mari.

Astăzi am înțeles de ce se stresa soția atât cu asta. Eu, după cum spuneam, eram liniștit. În Canada am văzut trei apartamente, al treilea ne-a plăcut mult și l-am luat. Speram să fie la fel și aici dar nu prea cred. Revin cu mai multe pe tema asta peste vreo săptămână-două când începem să vânăm apartament serios.

From → rant

6 Comments
  1. Nu frate. Apartamentul in care stai… ala il vezi. Nu e disponibil, ne intoarcem cand e.

    Cat despre complexe de calitate inferioara: ce sa zicem… le merge pentru ca exista cerere.

    Eu iti recomand sa te gandesti ce e cu adevarat important cand iti inchiriezi un apartament si sa filtrezi la sange dupa criteriile definite.

    La ce poti fi atent: cat costa utilitatile. Doar pt ca ai chirie mai ieftina nu inseamna ca nu o sa te rupa utilitatile la buzunar.

    Pe urma gandeste-te cat o sa te coste benzina😉 S-ar putea sa se merite sa stai mai aproape de munca si sa practici mersul pe jos🙂

    Last, but not least: de ce te uiti in Redmond? Nu ar tb sa cauti in Bellevue? :))

  2. vladr permalink

    Păi niște prieteni care au sosit puțin înaintea noastră au încercat să vadă apartamentul pe care voiau să-l ia. Pe când se întorceau, era deja dat la altcineva.

    Cât despre căutat în Bellevue, așa am zis inițial. Dar ținând cont că vreau să merg și la Pro Club și la BJJ (care e aproape de 148 cu 24), oricum am de condus – fie spre servici, fie spre gym. Și parcă totuși e puțin mai ieftin în Redmond. Oricum, nu e nimic bătut în cuie. Vedem noi unde ajungem până la urmă.

  3. nu sunt de acord.
    de fiecare data cand am inchiriat am vazut apartamentul si am revizuit lease-ul cu un avocat. daca nu pot face asta si vor sa te preseze sa il inchiriezi rapid mai bina mai cauti🙂

  4. vladr permalink

    Cu ce nu ești de acord? Cu situația? Nici eu. Nici eu nu am închiriat nimic încă, am povestit doar cum e situația.

  5. Mircea permalink

    nu sunt de acord cu modul in care privesti problema😛
    putina rabdare si timp investit vor face toti banii in the long run

  6. vladr permalink

    Păi am spus eu că nu am răbdare și timp? Pur și simplu am povestit care e situația. Nici măcar nu am spus cum privesc problema pentru că încă nu am început să caut apartament serios, încep abia de săptămâna viitoare.

Leave a Reply

