Skip to content
Tags

Reclame tâmpite

20 January 2010

Reclame tâmpite sunt peste tot, dar în ultima vreme îmi sar în ochi. O fi pentru că lucrez în domeniu – relevanță, chestii?

În primul rând sunt reclamele alea la aprate de făcut abdomene, foarte foarte populare în State din câte văd eu. Toate au texte de genul “De ce să ții dietă sau să mergi la sală? Iei aparatul și în 3 săptămâni ai abdoment de oțel”. Nu zău? Adică înțeleg că sunt oameni care nu vor să țină nici dietă nici să meargă la sală – și eu sunt așa de multe ori🙂 – dar măcar fii conștient că în ritmul ăsta te îngrași. Și că nu există aparate miraculoase de slăbit. Și nici diete miraculoase.

Și aici ajung la altă reclamă care mă enervează. The Taco Bell Drive-Thru Diet Menu. Taco Bell, pentru cine nu știe, eu un fast food de mâncare mexicană. E ca McDonald’s dar are în meniu burritos și fajitas în loc de hamburgeri. Personal am mâncat o singură dată de acolo și nu am fost deloc impresionant, dar asta e pe lângă subiect. Reclama este despre cât de grozav e meniul lor dietetic și cum o tipă a slăbit enșpe sute de kile în doi ani mâncându-l. Să fim serioși, cât de dietetică poate fi mâncarea la un fast food? Plus că spune tipa “rezultatele astea nu sunt tipice, dar pentru mine sunt grozave”. M-am lămurit. Numai de acolo am să mânc.

Pe urmă sunt reclame online. La reclamele online, serviciul care le afișează poate să pună la dispoziție diferite date care să fie incluse în contextul reclamei. La motoarele de căutare se pot da de exemplu cuvintele căutării. Și atunci când cauți “romane horror” primești o reclamă care zice “cumpără romane horror de la Amazon” și ai impresia că e exact ce căutai. Bine, pe urmă se întâmple să caute cineva “cancer” și să primească o reclamă care zice “ia cancer ieftin de pe eBay”. Și chestia asta dusă la extrem – pe Facebook. Am început să mă dau și eu pe Facebook și mi-am completat profilul ăla și primesc reclame de genul “Ai 24 de ani și locuiești în Redmond? Dă click aici.” Eu ar trebui să zic – mamă ce tare, ăștia vând nu-știu-ce fix pentru locuitorii de 24 de ani din Redmond. Când de fapt e clar că toate datele astea sunt luate din profilul meu. Alta: “Lucrezi pentru Microsoft? Uimește-ți colegii cu un avatar 3D. Downloadează Zwinky!” Deci da, dacă lucrezi pentru Microsoft, așa poți să-ți uimești colegii. Scoți Zwinky-ul la ei.

Plin, plin de reclame cretine. Și la TV, și pe internet. Mai sunt multe dar mă opresc aici. Poate revin cu partea a doua cândva.

From → rant

Leave a Comment

Leave a Reply

