Skip to content
Tags

Philip K. Dick

14 February 2010

În ultima vreme m-am axat pe Philip K. Dick și am căutat să citesc cele mai vestite romane scrise de el.

Am citit faimosul, fabulosul, unicul, The Man in the High Castle. Cel mai lăudat roman. Și nu m-a impresionat deloc. Da, idea o fi fost originală – o istorie alternativă în care nemții au câștigat al doilea război mondial, dar povestea în sine nu este prea captivantă și finalul e foarte foarte sec. Pentru mine A Scanner Darkly rămâne cel mai bun roman al său.

Pe urmă am citit The Three Stigmata of Palmer Eldritch. După primele pagini mi-am dat seama că am mai citit cartea o dată acum câțiva și nu m-a impresionat foarte mult. Din nou droguri, din nou nu se știe ce e real și ce imaginat… Nici foarte slabă nu a fost, dar nici foarte grozavă.

Apoi am ajuns la un alt roman foarte lăudat, Ubik. Ăsta într-adevăr mi-a plăcut. Mi-a plăcut atât de mult că l-am terminat într-o zi. E comic și sinistru în același timp. Și destul de greu de rezumat în câteva propoziții, așa că nu voi scrie nimic despre poveste, dar îl recomand cu căldură.

Acum m-am apucat de citit Time Out of Joint. Despre Time Out of Joint nu pot zice nimic încă pentru că sunt abia la primele pagini. Și cred că termin cu Philip K. Dick pentru o perioadă. Scrieri celebre de-ale lui ar mai fi Do Androids Dream of Electric Sheep (roman pe care l-am citit mai demult), Flow My Tears the Policeman Said (pe care îl voi citi până la urmă) și Valis (care sincer nu mă prea tentează).

Cam atât despre domnul Dick. Între timp, de când nu am mai postat despre cărți, am fost în vacanță în România. Și mi-am adus aminte de două cărți care îmi erau citite când eram mic, am răscolit prin toate dulapurile până le-am găsit și le-am adus cu mine în State. Ambele sunt de autori ruși (deh, ce se găsea pe vremea aia). Prima este Aventurile lui Habarnam și ale prietenilor săi de Nikolai Nosov – despre un pitic neastâmpărat și mincinos, a doua este Cei trei grăsani de Iuri Oleșa – despre cum proletariatul se răzvrătește împotriva boierilor (da, e propagandă comunistă pentru copii dar e amuzantă și are desene faine). Din păcate nu am ce link să dau la ele.

Ce urmează să citesc: un prieten foarte bun mi-a recomandat Gateway de Frederik Pohl. Pe urmă ar mai fi ceva de Iain M. Banks. Am citit acum câțiva ani Consider Phlebas. Cartea a fost foarte bine scrisă, atât doar că s-a terminat extrem de stupid. Am decis să-i mai dau o șansă autorului, așa că voi căuta The Player of Games. Cam atât deocamdată.

From → books

One Comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. Iain M. Banks « Vlad’s Happy Place

Leave a Reply

