Skip to content

Desktop

22 March 2010

Mi-am cumpărat desktop. Neavând timp să merg la cinema, în excursii cu mașina sau alte distracții de genul, m-am distrat cheltuind bani. Așa că mi-am cumpărat, în sfârșit, un desktop. Spun “în sfârșit” pentru că, de când am pus mâna pe primul laptop, nu am mai avut un desktop personal.

În Români, am decis că e mult mai comod să stau tolănit în pat și să mă uit la un film sau să mă dau pe net sau să bloghez decât să mă cocoșez la birou în fața monitorului. Așa că am folosit exclusiv laptopul. Până și proiectul de licență și ce alte drăcovenii trebuia să fac la facultate le-am făcut pe laptop. Aproape că îl făcusem server pe săracul Pavilion (IIS, SQL Server etc.).

În Canada lucram mult de acasă (tot de pe laptop) și de multe ori nici nu mă atingeam de calculatorul de la birou. Mergeam la lucru cu Lenovo în ghiozdan și lucram tot de pe el.

Ca să explic, mizeria de Lenovo e laptopul de servici (care recent a fost stricat). Pavilion e un laptop HP excelent, pe care l-am cumpărat când am fost în State la internship acum aproape trei ani și cu care nu am avut nicio problemă, în afară de cablul de alimentare.

Dar, cum ne-am mutat într-un apartament cu două dormitoare, mi-am amenajat home office. Și mi-am comandat calculatorul tot de la HP, pentru că mi-a făcut o impresie foarte bună. Prima dată am fost tentat să-mi iau un all-in-one. Arată foarte elegant, multi-touch screen și alte cele. Dar raportul preț/performanță nu e așa grozav. Am ieșit cu câteva sute de dolari mai ieftin cu un Pavilion Elite, care arată cam așa:

• Intel(R) Core(TM) i7-930 quad-core [2.8GHz, 1MB L2 + 8MB shared L3 cache]
• 8GB DDR3-1066MHz SDRAM [4 DIMMs]
• 750GB 7200 rpm SATA 3Gb/s
• 1GB NVIDIA GeForce GT 220 [DVI, HDMI, VGA]

plus două monitoare 23″ widescreen și imprimantă/scanner. Abia aștept să sosească. L-am comandat online și se pare că ia ceva timp până vine.

Mă laud cu configurația pentru că în România aveam totdeauna câte o vechitură care abia se târa. Acum, în sfârșit, nu va mai fi cazul. Sper să pot în sfârșit să mă uit la un film în timp ce descompun numere mari în factori primi🙂

From → personal

2 Comments
  1. George Florentin permalink

    Ti-a sosit computerul acasa?
    Merge bine “caterul” pe el? :))

    Ma gandeam sa imi iau si eu un laptop si am de ales intre un HP Compaq Presario si un HP Pavilion. Ambele au acelasi pret si o configuratie foarte asemanatoare, asa ca imi ramane sa aleg intre marci. Ai ceva sfaturi pentru mine?

  2. vladr permalink

    De Compaq Presario nu știu ce să-ți spun că nu am umblat cu așa ceva până acum. În schimb, după cum am scris și mai sus, HP Pavilion-ul imediat îmi împlinește 3 ani și încă merge brici.

Leave a Reply

