Skip to content
Tags

,

Movies with a Twist

29 April 2010

Căutam ieri să văd ceva filme pe Netflix. Din păcate selecția de filme pe care le poți vedea direct de pe net, fără să ceri DVD, e destul de slabă. Așa că am căutat pe imdb, am căutat pe Bing și cumva am ajuns la 22 Movies with a Twist sau ceva de genul. Adică filmele care la final au o fază care pune totul în altă perspectivă. Gen The Usual SuspectsThe Sixth SenseMemento, Fight Club etc. Site-ul respectiv arăta filmul și the setup – scurtă descriere. Dacă apăsai pe ceva buton, apărea și twist-ul.

Bun, mă gândesc eu – filmele enumerate mai sus plus alte câteva le văzusem și mi-au plăcut mult. Ia să caut eu un film cu twist pe care nu l-am văzut. Și dau de Mullholand Dr. Mullholland Dr. nu l-am văzut dar am auzit de el demult. Așa că nu am dat click să văd twist-ul și m-am pus să-l văd. Realizarea e superbă – scris și regizat de David Lynch, nenea care a inventat Twin Peaks. Suprarealist, comic, sinistru, ce mai, bestial. Doar că NU ARE NICIUN SENS! Și e lung – două ore jumate. Și după ce m-am uitat două ore jumate la povestea care devenea din ce în ce mai incoerentă, așteptam twist-ul. Și twist-ul nu a mai venit😐

Când au început să ruleze creditele eu mă scărpinam în cap și ziceam WTF. M-am dus înapoi pe site-ul cu 22 Movies ca să dau click să văd twist-ul acolo că mie mi-a scăpat. Dau click și văd ceva de genul “The twist… No twist. This movie doesn’t make any sense“. Deci nu sunt eu prost, e nenea Lynch nebun. Așa că ieri pe la 1 noaptea (am spus că filmul e LUNG?), eu căutam pe net explicații pentru că nu îmi venea să cred că un film atât de bine realizat nu are nici cap nici coadă. Ajung pe wikipedia unde era explicat că – fiți atenți – au întrebat șase critici de film, oameni care trăiesc din analizatul filmelor, ce naiba înseamnă povestea și nici unul dintre ei nu a putut da un răspuns. Culmea, nenea Lynch susține, tot conform wikipedia, că filmul spune o poveste coerentă.

Până la urmă am ajuns pe un alt site unde ceva psiholog (dream analyst) susținea că o parte din film e visată, alta e reală, alta e semi-visată semi-reală conform unor indicii din film. Adevărul e că explicația lui a fost cea mai bună din câte am citit. Partea proastă e că probabil mai trebuie să văd odată filmul și să țin cont de explicații și poate-poate am să înțeleg măcar o părticică din el.

Și după toată cârcoteala de mai sus, îl recomand cu căldură. Nu, serios. E bestial. Personaje, dialog, decoruri, sunet, scene – toate sunt superb realizate. Doar să nu vă așteptați ca povestea să aibă sens și în niciun caz să nu sperați, ca mine, la un twist final care să explice totul.

From → movies, rant

2 Comments
  1. Apropo de Twin Peaks, stii ca o mare parte din el a fost filmat prin zona asta? (de fapt putin mai la est -> North Bend (poti vedea Tweed’s Cafe – care e o penalitate de cafenea), scene de prin padure au fost filmate pe Mount Si, etc.)

  2. vladr permalink

    Da, știam. Prin Snoqualmie și North Bend.

Leave a Reply

