Skip to content
Tags

De toate pentru prostănaci

1 May 2010

Am mai scris și mai demult despre cărțile for Dummies. Astăzi am trecut pe la Barnes&Noble și iară am văzut o grămadă. Sunt atât de populare că apar la orice secțiune. Să vă dau un exemplu aleator: istorie, al doilea război mondial – 1945 EndgameThe Rise and Fall of the Third Reich și între ele World War 2 for Dummies. Pe cuvânt că pe orice raft e câte una.

Acum să nu mă înțelegeți greșit, nu am nimic contra cărților for Dummies în general. Acum mulți, mulți ani, am învățat fundamentele C++ dintr-o carte for Dummies. Deci nu sunt complet inutile. Dar se pare că au atât de mult succes, că tipii care le tipăresc abuzează. Ultima dată râdeam de Texas Hold’em for Dummies – ziceam că dacă aș avea nevoie de o carte for Dummies pe acest subiect, nu mi-aș juca banii la poker.

Astăzi am dat peste una și mai absurdă – Philosophy for Dummies. Titlul ăsta nu e un oximoron? Poți fi și prostănac și să te preocupe și filozofia? Sau cărțile cu prostănac în titlu au atât de mult succes că a devenit o chestie de marketing? Nu mai au oamenii respect de sine? Dintre 10 cărți cu același subiect, cred că cea mai potrivită pentru ei e cea pentru prostănaci? Și cât de departe poți întinde treaba asta? Aștept să apară o carte gen Analiză matematică pentru prostănaci. A, mă scuzați, există deja. Două. WTF?

From → rant

Leave a Comment

Leave a Reply

