Skip to content
Tags

Iain M. Banks

22 September 2010

Am terminat cu Philip K. Dick, despre care scriam data trecută. Am citit Time Out of Joint (care a fost super) și am citit și Flow My Tears, the Policeman Said.

Apoi am încercat din răsputeri să citesc Randezvous with Rama a lui Arthur C. Clarke dar nu am reușit. E incredibil de plictisitoare. Și autorul se chinuie atât de mult să arate că acțiunea se petrece în viitor, încât rezultatul nu e realist deloc. La fiecare două pagini, un personaj zice – “acum X e așa, nu cum era în secolul 20” sau chestii de genul. Ceea ce este o prostie, pentru că nimeni nu spune la fiecare două fraze cum era nu-știu-ce acum 100 de ani. Și artificiul ăsta nu mă face să mă simt în viitor, mă face să mi se pare totul foarte fals. Așa că nu am terminat cartea și nici nu cred că am să-mi bat capul să o mai citesc.

Și ajung în sfârșit la Iain M. Banks. De care am citit, acum câțiva ani, Consider Phlebas, carte care mi-a plăcut foarte mult, atât doar că s-a terminat foarte brusc și sec. Făcând abstracție de final însă, povestea a fost excelentă.

Am spus că îi mai dau o șansă și am citit Use of Weapons. Cartea a fost bestială, finalul surprinzător, atât doar că e scrisă foarte funky. Adică e o poveste care merge înainte în timp și una care merge înapoi în timp, cu capitolele intercalate (unele capitole cu numărul scris în cuvinte, altele cu numărul scris în cifre romane). Dar eu zic că merită să îți bați capul.

Acum citesc The Player of Games, de același autor. Deocamdată pare și aceasta foarte interesantă așa că probabil voi continua cu restul din seria Culture. Partea bună e că romanele nu au nicio legătură în afară de universul în care se petrec, deci le pot citi în ce ordine vreau🙂

Plus trebuie să citesc Zero History de William Gibson, care a apărut luna asta. Neapărat.

From → books

Leave a Comment

Leave a Reply

