Skip to content

Optimizez

19 October 2010

Am decis să mă fac mai productiv. Adevărul e că toată viața am fost dezordonat și nu vreau să schimb asta. Și nici nu vreau să îmi fac un program cu oră de făcut nu-știu-ce și oră de făcut altceva pentru că de obicei fac ce am chef la momentul respectiv. Așă că deocamdată implementez următoarele optimizări:

Email/instant messenger pe un calculator, programare pe altul. Asta ca să nu îmi sară în ochi emailuri și să nu mă ia nimeni la povești cât timp lucrez. Pentru că e aiurea când ești concentrat să primești un email “super important“, te întrerupi să-l citești și să nu mai știi ce făceai. Așa că am Outlook și Communicator pe laptop acum, care stă frumos deoparte și la care arunc câte un ochi când nu sunt în mijlocul lucrului.

Vim. Învăț Vim. Până acum lucram cu Visual Studio pentru că lucram în C#, cu Team Foundation Server, și era totul integrat în IDE. Acum, când toolchain-ul nu mai e integrat cu VS, a venit momentul să învăț un editor de text vestit pentru plusul de productivitate adus. Deocamdată sunt la început, mai cu câte o tastă apăsată aiurea, mai cu un cheat sheet, și totuși parcă deja merge treaba mai repede cu el.

Scripting. Mi-am propus ca, dacă trebuie să fac ceva de cel puțin două ori, să automatizez. Pentru că pe termen lung economisești timp. Exemplu concret: am un fișier build.log. Deschid fișierul ăsta doar dacă este o eroare în build și, cum fișierul este imens, caut totdeauna “fatal error”, care marchează linia cu eroare. Făceam asta cu notepad build.log, apoi Ctrl+F – fata error – Find. Ei bine decât să fac asta manual de fiecare dată, pot să creez un alias pentru gvim.exe build.log -c “/fatal error” care deschide fișierul și se duce la linia respectivă automat.

Cam atât deocamdată. Mai adaug dacă îmi vin alte idei de optimizare.

From → code complete

Leave a Comment

Leave a Reply

