Skip to content
Tags

Iain M. Banks, din nou

7 March 2011

După cum mi-am propus, am continuat să citesc Banks în timpul concediului (asta pe lângă Gödel, Escher, Bach căreia i-am dedicat un post separat).

Am terminat Surface Detail, care mi-a plăcut foarte foarte mult. Cum tehnologia permite transferul conștiințelor în realitatea virtuală, multă lume merge într-o viață de după moarte virtuală după viața biologică. Unele civilizații, ca să mențină ordinea, au iaduri virtuale. Alte civilizații consideră asta inuman și ar vrea să le oprească. Și pentru a rezolva disputa într-un mod cât mai “pașnic”, cele două tabere au decis să poarte un război tot în realitatea virtuală. Problema e că războiul respectiv e pe cale să se extindă și în realitatea reală. Idea cărții mi se pare bestială și aș spune că e una dintre cele mai bune romane din universul Culture (numărul unu pentru mine rămâne Use of Weapons).

Apoi am citit Excession – despre un obiect necunoscut, ce pare să dețină o tehnologie mult superioară la tot ce există în galaxie, și diferite grupuri care vor să își însușească obiectul sau să se folosească de el pentru alte scopuri.

Apoi am recitit Consider Phlebas. Am recitit romanul pentru că l-am citit acum câțiva ani buni, pe vremea când nu eram fan înrăit al autorului. Chestia e că acțiunea din Consider Phlebas se petrece în timpul unui război la scară galactică dintre Culture și Idirans, conflict care este menționat în toate celelalte romane ca petrecut cu secole în urmă.

Acum m-am apucat de Look to Windward și apoi urmează Matter.

From → books

Leave a Comment

Leave a Reply

