Skip to content

Schimbări 2.0

14 August 2011

Dacă tot am scris despre schimbările din stilul de viață, să scriu și despre schimbările pe partea tehnică. Aici cred că a fost o combinație de factori.

În primul rând am fost curios și zgârcit🙂 În facultate, cu Microsoft Academic Program, am avut tot timpul Windows gratuit. Înainte de facultate, știți voi cum e cu Windows în România… Ajuns aici, nu am mai avut Windows gratuit. Bine, pot să-l cumpăr la discount de la magazinul companiei, angajat fiind, și chiar am cumpărat un Windows 7 Home Edition pentru laptopul soției (upgrade de la Vista), dar laptopul personal l-am trecut de mult pe Arch Linux. Și pe desktop am dual-boot cu Ubuntu pentru alte chestii enumerate mai jos.

Al doilea factor e că la servici învăț ce trebuie să învăț ca să aplic la servici, acasă încerc să învăț chestii diferite. În România, când lucram cu C++ Builder la servici, învățam C#. Aici, lucrând cu C#, am început să mă joc cu Python. Și lucrând cu MSVC, am început să mă joc cu toolchain-ul GNU (gcc, make & co.).

Cât despre editoare/IDE-uri, rămân la părerea că Visual Studio este tata lor din toate punctele de vedere și că mai bine îmi tai o mână decât să lucrez cu Eclipse. Din păcate la servici am început să dezvolt pentru platforma Symbian, unde Visual Studio nu mai merge așa că am luat decizia de a învăța Vim. Și nu regret. Nu, încă nu “am învățat” Vim. Vim e genul de program pe care nu îl “înveți” complet niciodată, dar puținele chestii pe care le-am prins mă fac mult, mult mai productiv la scris cod. Vim e genial. Deja mă simt super frustrat în orice alt editor de text.

Pe urmă s-au legat lucrurile, pentru că imediat după ce nu am mai fost ultimul novice în ale Linux-ului, am avut ocazia la muncă să lucrez câteva luni pe Android.

Așa că, uitându-mă înapoi, s-au schimbat multe de când am plecat din țară. Pe vremea aia aveam Windows pe toate calculatoarele (parcă mă jucam și cu un Ubuntu dual-boot, dar nimic serios) și începeam un hobby project în Visual Studio C# Express Edition. Acum folosesc destul Windows la servici, acasă e 50/50 pe desktop cu Ubuntu iar pe laptop e exclusiv Arch, iar hobby projects le încep fie în Python, fie cu tool-urile GNU. Și Vim all the way. Și nici nu înșir toate chestiile pe care am pus mâna, ca Mercurial, gdb, BASH…

Pasul următor, când îmi carpă unul din calculatoare, este un Mac și să mă apuc să mă joc cu sculele de la Apple🙂 Acolo am ceva lacune. Dar cred că oricum voi avea ocazia să fac asta în curând la servici măcar, când voi avea de lucru pe iOS. M-am diversificat.

Leave a Comment

Leave a Reply

