Skip to content

Schimbări

14 August 2011

Mă gândesc din când în când la cum mi s-a schimbat stilul de viață de când am plecat din România.

Aici, paradoxal, toată lumea e obsedată de trăit sănătos, mâncat sănătos și făcut mișcare. Spun paradoxal pentru că jumătate din țară sau nu-știu-cât e overweight. Dar da, de când am plecat din România fac mult mai multă mișcare. Ceva ce nu e greu de realizat, având în vedere că în România nu mă mișcam deloc. Acum spun că m-am lenevit și mă simt mizerabil dacă într-o săptămână am fost doar o singură să alerg sau am mers o singură dată pe jos până la lucru. Mișcarea în sine se schimbă – în Canada înotam și biciclam, aici am fost la BJJ – din păcate încă nu am o rutină atât de stabilă încât să mă apuc din nou dar chiar vreau peste câteva luni – acum alerg pe bandă sau fac plimbări lungi. Important e că mă mișc.

Nici nu mai mânc aceleași chestii ca în România. Adevărul e că aici nici nu găsesc anumite bunătăți (gen ciorbă de burtă) dar oricum. Mânc multe fructe. În România nu îmi plăceau fructele, cred că mâncam doar grapefruit, banane și câteodată lubeniță. Acum mânc cu poftă tot felul – pere, caise, piersici, prune – prunele chiar le uram mai demult. Și da, chiar dacă mă mai sparg din când în când la un bufet indian sau mânc niște tăiței chinezești slinoși, per total cred că e mult mai bine decât ce prostii mâncam mai demult. Plus că nu mânc fast food aproape niciodată. Pentru că fast food aici e groaznic. În românia e fancy să mergi la McDonald’s sau la KFC dar aici e mâncarea cea mai ieftină și de proastă calitate.

Nici nu mai machesc ca în tinerețe… Bine, bag câte un six pack de bere dar aici berea e la 0.33 așa că nu se compară cu Bierhaus în Timișoara unde topeam câte 4-5 litri pe seară. Și de fumat mă tot las de când am plecat din România🙂 Adevărul e că în România mi se pare imposibil să te lași de fumat odată ce te-ai apucat pentru că toată lumea fumează și se fumează peste tot. Aici aproape nimeni nu fumează și nu ai voie să fumezi niciunde. Așa că mă tot las. Cu săptămânile-lunile dar, din păcate, mă și apuc din nou din diverse motive.

Și, cred că cel mai important, viața aici e mult mai liniștită. Bine, acum sunt stresat de servici când am deadline-ul în față dar, în afară de asta, e liniște și pace. În România toată lumea e nervoasă și supărată. Aici toată lumea mi se pare calmă și prietenoasă. Merg la lucru pe trail și îmi dau binețe diverși care fac jogging sau merg cu bicicleta în sens opus. Chelnerii și vânzătorii sunt prietenoși și zâmbitori… Plus că acum, când ajung la limita puterilor din cauza vreunui proiect care trebuie terminat ieri, îmi permit să plec un weekend la Leavenworth sau în Portland sau în Vancouver. Adică o vacanță spontană departe de servici și de calculator.

Așa că per total e mult mai bine. Da, nu ar strica să mai dau jos vreo 10 kilograme și să învăț să nu mă mai stresez atât de tare din cauza serviciului, dar se putea și mult, mult mai rău.

From → personal

Leave a Comment

Leave a Reply

