Skip to content
Tags

News Media

20 August 2011

Îmi vine să mă las de citit știri de tot. Pe cuvânt. Calitatea la media în ziua de azi a scăzut atât de mult încât, orice citești, sunt 50% șanse să fie fals (și, cred, vreo 90% să fie un adevăr îndoit bine). Într-un fel trebuie să stai informat cumva, mai ales în ziua de azi, când se întâmplă multe chestii – de exemplu săptămâna asta: Google cumpără Motorola Mobility, HP vrea să se lase de PC-uri. Dar printre big news astea e un morman de falsități pe care riști să le iei de bune.

O știre de senzație a fost cu un copil de 13 ani care a descoperit cum să aranjeze panouri solare mai eficient decât toată lumea. Pe Popular Science, Gizmodo, Slashdot și o grămadă de alte site-uri. Eu chiar mă gândeam ce chestie, că eu la 13 ani mă jucam cu Lego și uite alți copii ce fac. Și după ce știrea asta a stat în top și la Hacker News o săptămână, ieri am dat de un post de la un om care zice că nici vorbă de descoperire senzațională, că e o prostie umflată de media.

Și ăsta e doar un exemplu. Zilnic citesc câte o știre senzațională ca imediat după să citesc dezmințiri. Robert Scoble scria aici cum Twitter a dat afară nu știu câți angajați de top ca apoi să vină cu explicații că i-a bătut unul de la Twitter obrazul și i-a zis să verifice informațiile înainte să le pună pe net, pentru că pur și simplu nu sunt adevărate.

Nu prea știi în cine să mai ai încredere. Probabil că în nimeni. Pentru că e nevoie de știri de senzație, e nevoie de cititori, pe internet, de unde îmi iau eu știrile, e nevoie de vizitatori și de click-uri… În secolul vitezei sau în secolul informației sau în ce secol suntem acum, cine mai are timp să verifice ce scrie? Acum totul se reduce la impressions, bounce rate și alte astfel de metrici, mai puțin la facts vs fiction. Și ce e cel mai grav e că internetul e cea mai bună sursă de știri în ziua de azi. Nici nu vreau să mă gândesc la ziare, TV și alte medii de împrăștiat minciuni, care sunt mult mai rău. Trist.

From → rant

Leave a Comment

Leave a Reply

