Skip to content
Tags

Stephen King

26 September 2011

Despre cărţi. N-am mai scris demult despre cărţi. Pentru că începusem mai multe deodată, nu erau grozave, nu mă îndemnau să le termin şi nu voiam să încep încă o carte că le-aş fi pierdut şirul. Ei bine m-am deblocat cu ocazia excursiei în Canada. Că nu aveam internet şi mă plictiseam şi mi-am cumpărat o carte. Am găsit Full Dark, No Stars de Stephen King – o colecție de povestiri. Povestirile lui nenea King au fost totdeauna frumoase așa că am citit-o în vreo două-trei zile.

Pe urmă am dat și de nuvela Mile 81, tot de el. Povestea a fost foarte faină dar parcă prea scurtă. Eu sunt obișnuit cu tomurile lui de câte 1000 de pagini în care te cufunzi încet în poveste, atmosfera se construiește încet-încet… Horror de cea mai bună calitate.

Doar că nenea King a început, după părerea mea, să dea rateuri. Mie sincer mi-au plăcut enorm de mult romanele lui vechi – Christine, The Shining, Salem’s Lot, Needful Things… Nu dau link-uri că mi-e lene să le caut, dar înțelegeți idea. Deja mi s-a părut puțin suspect de la Dreamcatcher care da, a fost un horror oribil, dar de data asta cu extratereștrii. Pe urmă Linsey’s Story a fost și asta destul de horror dar așa, mai tristă povestea, nu oribilă ca cele menționate mai sus. Apoi a stricat-o. Ultimul roman publicat a fost Under The Dome, pe care nu l-am citit și nici nu mă tentează să-l citesc. Deloc. Cică e despre un oraș peste care apare un dom și că ce fac oamenii din orași. Practic asta e și premisa de la The Simpsons Movie. WTF. Apoi în curând o să apară 11/22/63, care e despre călătorit în timp și chestii…

Așa că, lovit de nostalgie, soluția mea a fost să mă apuc de It. Clasic. De pe vremea când scria de băga frica în tine. Problema e că am văzut filmul de vreo 3 ori și parcă nu mai e atât de palpitant dacă ai văzut filmul, dar în lipsă de altceva merge și asta.

Și dacă tot mă lăudam ce am citit – am terminat și una din celelalte cărți începute, Brave New Worlds. Coperta arăta promițătoare, antologie de povestiri SF cu distopii suna bine și, trebuie să recunosc, câteva din povestiri au fost bestiale dar, din păcate, majoritatea au fost cam proaste. Poate am avut eu așteptări prea mari. Sau poate mulți dintre autorii ăia nu prea au talent. Cine știe? În orice caz, niciuna nu s-a comparat cu 1984.

Așa că în viitorul apropiat mă voi ocupa/oripila cu It.

From → books

Leave a Comment

Leave a Reply

